auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: Benzine meter/waarschuwingslicht

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb vorige week een Carisma gekocht, en moest vanuit de koper direct naar een pompstation rijden omdat de benzinemeter op leeg stond en het oranje waarschuwings licht brande. Na 50 euro tanken bleven zij in hetzelde stand. De verkoper een tweedehands autoverkoop garage zegt hiervan niet bewust te zijn geweest.
In ieder geval, ik rij nu met een benzinekan in mijn kofferbak totdat ik het probleem heb opgelost.
Als oud onderhoud en machine monteur doe ik (bijna) altijd alles zelf.

Sugesties zijn welkom.
Bvd dank
(Winston)

Geplaatst door

Sweetyflorijn (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De pompunit zit onder de achterbank. Hieraan zit een stekker met 4 draden. 2 draden zijn voor de pomp (pin 1 en 3), de andere twee zijn verbonden met de vlotter. Deze geeft een bepaalde weerstand terug waarop de meter zich (langzaam) instelt. (De waardes heb ik thuis liggen.) Als er een oneindige weerstand is, bv los contact, zal de meter naar 0 zakken/blijven.

Bij auto's op LPG wordt soms de benzinemeter gebruikt als LPG meter. Ook hier zou een storing in kunnen zitten.

Ik heb een digitaal werkplaatshandboek, maar daarin kan niet zo snel iets over de benzinemeter vinden.

Zelf gebruik ik de dag-teller die ik bij iedere tankbeurt op 0 zet. Als ik 400 km gereden heb, dan is mijn (lpg) tank bijna leeg en tank ik hem weer vol. Als je weet hoe groot je tank is en wat de auto ongeveer verbruikt, kun je zo verkomen dat je een lege tank hebt.

Anton

abunsc 0

18 jaar

Beste Anton

Ik heb de pompunit eruit gehaald, bleek dat de unit vervormd is en de geleiderstangen verroest waren. Ik heb de stangen enigzins opgeschuurt om het weer gangbaar te maken. De vlotter werkt nu redelijk maar het probleem is niet verholpen. Ik heb ook bij de dealer geinfomeert naar een nieuwe pompunit (427 euro)
Indien mogelijk wil ik graag de weerstand waarden van je hebben en zo'n werkplaatshandboek lijk mij ook ideaal, wil wel eentje aanschaffen.

Bedankt voor de zinvolle info's

Winston

Sweetyflorijn 0

18 jaar

Ik heb bij mijzelf de vlotterweerstand gemeten. 40 Ohm bij een volle tank, 154 Ohm bij een lege tank.
De digitale werkplaatshanleiding staat op mijn FTP server.

ip: 85.145.129.77 (familiebunschoten.nl)
name: mitsubishi
paswoord: carisma


In "Mitsubishi Workshop Manual - chassis (Nederlands)" staat de meeste informatie (175 Mb). Eventueel kan ik het op cd zetten en naar je opsturen.


Succes,

Anton

abunsc 0

18 jaar

Ik zal morgen metingen verrichten, ben nu al beniewd wat de resultaten zullen zijn. Ik kan je ip adres wel pingen maar krijg steeds een fout melding als ik middels vpn verbinding probeer te maken met jouw server.

Als het kan stuur mij maar een cd versie, de kosten worden uiterraard door mij vergoed.

Mijn gegevens zijn;

Winston Straker
Florijn 105
1102 BA Amsterdam
e-mail w.straker@chello.nl

Alvast dank, Winston

Sweetyflorijn 0

18 jaar

Bedankt Anton, voor de cd werkplaatshandboek Charisma. Ik heb intussen het probleem opgelost. Er zat een los contact aan het weerstandmudule van de benzinevlotter. Dit heb ik weer gesoldeerd en nu doet hij het prima. Hiervoor heb ik geen rooie cent uitgegeven, deels met dank aan deze site.

Hou het zo jongen, Wij zijn toppppppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sweetyflorijn 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.