Mitsubishi L300: Benzineverbruik L300 1984 (alkoof camper)

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc

Er zal denk ik niet zo veel aan te doen zijn maar zou het benzineverbruik op de een of andere wijze bij te stellen zijn?
Verbruik is nu 1:7, kruissnelheid 90 km/h met een gewicht van zeg een 2 ton.....
Dingetje doet het goed, snort als een naaimachientje alleen met de huidige benzine prijzen krijg ik toch moeilijkheden met mijn huisbankier!

Kan natuurlijk allerlei additieven er in doen maar da's voor mij hetzelfde als een gebedsgenezer/handoplegging: vage business!
Komt verder bij dat al die zooi DUUR is!

Wie???

hcbs

Geplaatst door hcbs (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi L300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Lijkt me een vrij normaal gebruik. Zal inderdaad weinig aan te doen zijn. Behalve het gewicht speelt natuurlijk ook de mindere efficiënte stroomlijn een dikke rol mee.

hcbs (0), 12 jaar geleden

Je hebt gelijk dat weet ik wel maar we zijn qua techniek een jaartje of 28 verder en niet geschoten is altijd mis..... kortom, wie weet?

Andere vraag betreffende de stroomlijn: er zit een kier van zeg een 2 x handdikte tussen de alkoof en het cabinedak.
Heeft het zin om deze te dichten?

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Alle weerstand is extra verbruik, dus ook die kier.
De huidige techniek is dan wel 28 jaar verder maar daar verandert de techniek van deze auto niet door.
Een carburateur heeft nu eenmaal geen management die constant de hoeveelheid brandstof bij regelt tot het meest efficiënte verbruik e.d.

hcbs (0), 11 jaar geleden

hulpveren geplaatst, scheelt een heeeeeel stukkie, nu 1 op 9 á 10!

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Die link kan ik niet leggen maar dat zal wel aan mij liggen...........

hcbs (0), 11 jaar geleden

Mijn omschrijving is inderdaad niet duidelijk, wat ik bedoelde is dat de camper nogal zwalkte vanwege te slappe vering, mag wel zeggen dat een Amerikaan het er niet bij haalde!
Gevolg was dat ik continu zat te corrigeren hetgeen zich ondermeer vertaalde, behalve zeeziek worden, in een hoog brandstofverbruik.
Je zwalkte van de ene kant naar de andere kant van de weg en speciaal vrachtwagens inhalen of ingehaald worden, een ietsepietsie wind was een ramp.

Heb dus het brandstofverbruik ten dele kunnen verminderen door monteren hulpveren, de camper ligt nu als een blok op de weg en stuurt als een zonnetje, strak zoals het hoort!
Scheelt een heeeeeel stukkie, nu 1 op 9 á 10 :-) ipv 1 op 7 :-( !


[b]Durf nu bij de ‘Witte Bergen’ met een 70km/h vanaf de A27 de A1 op te rijden, voorheen amper 50km/h![/b]

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

sprookjes bestaan nog, vooralsnog is het niet verklaarbaar.

hcbs (0), 11 jaar geleden

Ennuh, verklaar dan ook hoe het komt dat ik van 1:7 naar iets van 1:9/10 spring terwijl er [u]alleen[/u] hulpveren zijn geplaatst!


[b]Tekst aangepast : Persoonlijke aanvallen graag achterwege laten.

Moderator Problemcar[/b]

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

het enige wat ik me kan voorstellen is dat je nu minder met je gaspedaal op en neer gaat, maar goed het is toch mooi meegenomen

Nico8119 (0), 11 jaar geleden

Als een auto heel erg heen en weer deint of in de bochten dweilt dan zijn de schokbrekers niet goed. Voor de APK mogen de schokbrekers niet lekken maar dat betekent niet dat ze goed zijn!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.