close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L300: Stuurbekrachtiging L300 Hapert

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Hallo Iedereen,

Het trouwe busje van mijn vader heeft een probleempje met de stuurbekrachtiging.
Deze hapert. Doet het af en toe wel en dan weer niet (onder het rijden).
Als je aan het stuur draaid, dan kom je tijdens het draaien een paar momenten tegen waarop hij heel moeilijk rond te draaien is.
Na dit moeilijke moment schiet de stuurbekrachtiging weer in en iets later kom je weer zo'n moment tegen en kun je weer niet makkelijk draaien.
Gek genoeg is dit nooit met regelmaat. Die moeilijke momenten liggen niet steeds op de zelfde stuurhoek.
De vloeistof is net vers vervangen en goed ontlucht. Het sturen is daardoor iets beter geworden dan van te voren, maar het probleem is er nog steeds.
Ik verdenk daarom de pomp. Of zou het aan het stuurhuis kunnen liggen? Wat denken jullie....?

Groetjes Andy

Geplaatst door

Krukasje92 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou eerst de aandrijfriem van de stuurpomp eens vervangen als die hard geworden is en door slipt krijg je ook iets.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Heb de riem vervangen, maar dit geeft slechts een zeer klein beetje beter resultaat.
Het stuur is af en toe nog steeds moeilijk rond te draaien.

Groetjes Andy

Krukasje92 0

12 jaar

dan zul je de pomp druk moeten opmeten en bij sturen kijken of de druk weg valt.
valt de druk niet weg dan zal het je stuurhuis zijn.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Hoe kun je de pompdruk het beste meten? Is daar speciaal materiaal bij nodig
of kan dat ook op een "beunhaas" manier?

Groetjes Andy

Krukasje92 0

12 jaar

Die druk kan wel tot 100 bar oplopen . Ververs die olie eens om te beginnen . De soort van olie is op de oliesite te vinden. Doe het wel met een hulp want ook stationair gaat het snel . 2 liter heb je wel nodig om het goed te doen .Tank terugvoer afdoppen en de olie die naar het tankje terug loopt opvangen . Wagen voorzijde opkrikken en stuurbewegingen maken tijdens het aftappen vergemakkelijkt de zaak .
Groeten.

Punt 50
badge

12 jaar

In de servopomp zit een regelplunjer die de druk regelt, het is mogelijk dat deze af en toe blijft hangen. Haal de pomp af de motor, open de pomp en kijk of deze goed schuift in de cilinder. Komt wel eens voor bij Mitsubishi's.
groeten

wim12199 0
badge

12 jaar

Hallo Iedereen,

Het probleem in onze bus is gelocaliseerd.
Bleek dat de onderste kruiskoppeling van de twee in de stuurkolom voor de helft vast zat geroest.
Daardoor deed hij iedere 180 graden stuurverdraaiing moeilijk.
Andere kruiskoppeling is de oplossing.

Iedereen bedank voor de bijdragen,

Groetjes Andy

Krukasje92 0

12 jaar

ja dan gaat het ook zwaar soms gelukkig is het nu gevonden.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.