close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi L300: Startonderbreker inbouwen L300 (camper)

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc

Ik wil een startonderbreker inbouwen daar ik al 'bezoek' gehad heb maar snap er de b****n van...
Yep, eea. zou moeten lopen via het alarm wat er ook ingebouwd wordt

Heb hier een HKE CMA31-B relais maar kom niet uit de kleuren:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/651/schemarelais.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/651...][img]http://img651.imageshack.us/img651/6443/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
2 dikke groene draden da's duidelijk, de 12 volt van/naar de startmotor
maar dan
1x witte draad dient voor?????????????????? volgens schema 'acc input' (dit is mij NIET duidelijk, verdere instructies/tekening ontbreken op het schema)
1x gele draad dient voor??????????????????? volgens schema 'cut off port' (dit is mij wel duidelijk)
Het schema wat er bij zit is duidelijk geschreven door en voor een chinees waar trouwens het relais ook vandaan komt :-)
Ja, ik heb gegoogeld maar daar wordt ik ook niets wijzer van behalve dat ik niet de enige ben die het niet snapt.


Als ik het goed begrijp dan krijgt het relais ansich spanning uit het alarmkastje door middel van de witte draad en sluit ik de boel kort uit het alarmkastje door middel van de gele draad????
De twee (dikke) groene draden zijn mij duidelijk, domweg de 'startmotor' draad hiermee onderbreken/verbinden.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

hcbs (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik zou eens rechts bovenin kijken op het schema...............
ennuh, yep, er zit één dikke draad (+) op het contactslot! (zo ver was ik al....)
Het is ook niet nodig om de startmotor te onderbreken, je kunt beter de voeding van een elektrische brandstofpomp: bouwjaar 1984 elektrisch en gij geleuft dat?

Het relais heeft een stuurstroompje nodig om de 'dikke' groene draad te kunnen aan sturen en dat stuurstroompje komt van.......... jippie jee, het alarm!
ik weet alleen niet welke draad, vermoedelijk de witte.

hcbs 0

12 jaar

nog steeds lopende

hcbs 0

12 jaar

kun je geen duidelijk schema uploaden als je dit schema vergroot kun je helemaal niets lezen van de draad kleuren?

eddyarc 100

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.