close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi galantGLSI 1800: Bij loslaten gaspedaal valt de motor regelmatig uit.

Bouwjaar: 1995

Sinds enige tijd valt de motor bij het loslaten van het gaspedaal (remmen op de motor)zeer regelmatig uit. Tijdens het verminderen van de toeren merk je al dat dit gaat gebeuren. Herhaald gas geven wil nog wel eens helpen om hem aan de praat te houden.Als hij is afgeslagen kun je hem gewoon (rijdend)starten d.m.v. het op laten komen van de koppeling in de gebruikte versnelling of bij stilstand gewoon starten en dan loopt hij direkt weer. Af en toe gaat het "check engine" lampje branden maar zeker niet altijd. De Mitsubischi dealer kan zonder (kostbaar) te experimenteren niets vinden. Ook het uitlezen van de storingen heeft niets opgeleverd. Vorig jaar in Spanje liep de motor slecht op benzine en heeft men wel geconstateerd dat de luchthoeveelheidsmeter stuk zou zijn.Op gas liep de motor prima. Zij konden toen geen luchthoeveelheidsmeter leveren zodat ik ben doorgereden. Ik heb daarna ruim een half jaar probleemloos kunnen rijden tot enkele maanden geleden dit afslaan de kop op stak. Ik sta op het punt om een nieuwe luchthoeveelheidsmeter te kopen. kan dit het euvel wellicht verhelpen? De dealer heeft aan de uitleesapparatuur niets kunnen constateren, de klacht doet zich dan ook niet concequent voor.
Gaarne reactie.
Met vriendelijke groet,
Cees Riemslag

Geplaatst door

cees050 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

beste cees je moet kijken in de luchtmeter of daar het zilverhoninggraad vorm er nog in zit want dit gaat meestal defect door een backfire op gas en dan heb je geen goed lucht werveling meer en dit is stationar wel belangerijk op toeren ook wel maar dan heb je toch een hogere luchtstroomsnelheid
ik werk zelf bij mitsubishi maar een slecht werkende luchtmeter is wel degelijk af te lezen op MUT tester van mitsubishi dan moet de monteur daar maar eens naar het aantal HZ (luchtsnelheid ) kijken deze staat niet stil maar zal constant varieren en dat mag alleen bij gasgeven
maar hier door zal de ECU geen fout code van opslaan
andere oplossing is de gasklep wel een schoon gemaakt ook wel belangerijk voor het lekker stationair draaien van de motor
werk de stappenmotor, statoinair bassis toerental in stellen met de MUT tester en de lucht omloop schroef
succes groetjes arie

arie559 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.