Problemen begonnen enkele maanden geleden, koppeling reageerde niet op het pedaal. Het vloeistofreservoir was leeg en binnen bleek het rond en achter de stofhoes van de hoofdcilinder kletsnat van de olie te zijn. Hierop heb ik de hoofd en hulpcilinder gereviseerd, er was in de hoofdcilinder een ring helemaal weg; dat verklaarde dus wel de lekkage.
Auto reed een tijd weer prima tot de koppeling begon te slippen, auto heeft 240xxx op de teller dus na een korte diagnose de koppeling vervangen. Nu begon enkele weken geleden de koppeling weer te slippen, na een lange zoektocht bleek er druk in de hydrauliekleiding van de koppeling achter te blijven. Ontluchtingsnippel opendraaien resulteerde in een straaltje olie, ik vermoedde hetzelfde als wat je wel eens bij een oude remslang tegenkomt; binnenhuid van de slang verteerd en vormt een blokkade zodat de druk achterblijft. De flexibele slang tussen de versnellingsbak en chassis vervangen en nu na rond de 200km rijden komt hetzelfde probleem weer terug. Ik sta nu even perplex, iemand ideeën?
- gaffel/bedieningsasje achter hoofdcilinder komt vlak voor de aanslag van het koppelingspedaal al volledig terug
- hoofd en hulpcilinder gereviseerd
- poort naar resevoir is open, je ziet tijdens het ontluchten bij het loslaten van het pedaal duidelijk het peil zakken
- leidingen open, flexibele slang vervangen
gr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is het cilindertje bij het pedaal te regelen?
waarschijnlijk blijft in rust het compensatiegaatje afgesloten, dus pedaal of cilindertje goed afstellen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar