Lancer CK1A - Motor: 4G13 - Hydraulisch druklager
Probleem:
Bij het op laten komen van het koppelingspedaal blijft hij hangen en komt moeizaam terug omhoog.
Dit is net op het aangrijpingspunt en zorgt ervoor dat je niet normaal kan doseren bij het wegrijden.
Als je je voet dan helemaal omhoog haalt, knakt het pedaal naar links en schiet verder omhoog.
Alsof hij ergens achter blijft hangen.
Dit doet hij alleen met een draaiende motor én in z'n versnelling.
In neutraal of met motor uit doet hij het niet.
De as waarop het pedaal draait ziet er keurig uit.
Er zit geen bekleding in de weg, geen bekabeling, en ook geen vloermat. Er is geen fysieke obstructie.
Beide cilinders zijn visueel in orde, geen lekkages. De hoofdkoppelingscilinder zweet iets maar niets ergs.
Ik heb de vloeistof in 2004 gecontroleerd en precies op peil gezet, die staat nog steeds exact hetzelfde dus ik denk niet aan een lek.
Het gaat over als je een eind hebt gereden.
Het is ook iedere keer weg als ik bij de garage kom. En dan sta je daar te kijken.
Mij lijkt dat als het een cilinder of de pedaalmechaniek is, dan zou het ook met motor uit of in neutraal moeten gebeuren.
Heeft iemand een idee, ik word knots van dat ding.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer de koppelings hevel eens op je versnellingsbak , kan deze vrij bewegen of "knakt" deze i.p.v. het koppeling pedaal.
Het probleem kan ook in de versnellingsbak zitten m.n. ik denk dan aan gebroken vinger(s) van de drukgroep,
maar het vreemde is dan dat het weg is als je een tijdje gereden hebt .
[quote=limbra]Het probleem kan ook in de versnellingsbak zitten m.n. ik denk dan aan gebroken vinger(s) van de drukgroep,
maar het vreemde is dan dat het weg is als je een tijdje gereden hebt .[/quote]
Daarom wordt ik er zo gek van. Ik rij weg en hij heeft er last van, maar als je stil staat om het pedaal met de hand te bewegen is het weg.
Ik krijg het gewoon niet gerepliceerd. Als hij nou 1 keer die koppeling laat knakken terwijl ik stil sta dan kan ik zien wat er is.
Daarom heb ik een gruwelijke hekel aan hydrauliek, het kan een hoofdkoppelingscylinder zijn van 200 euro, een hulpkoppelingscylinder van 150 euro, of een koppeling van 300 euro.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar