Geachtte forumleden,
Ik ben sinds 2wkn in het bezit van een Mitsubishi Lancer evo 5,modeljaar 1998 met een 4G63T-motor.
De auto betreft een rechtsgestuurd model,Japanse import,en geen Engelse dus,verder waarschijnlijk niet zo belangrijk.
Maar wat denk ik een probleem is,dat is het starten en stationair draaien van de motor,deze draait net als je bij rallyauto`s van zelfde type weleens hoort zeer onregelmatig.
Daarbij is de respons op gaspedaal ook wat traag,auto gaat ongeveer vanaf zo`n 4200tpm aan het werk,dan komt turbo pas goed in,door tot zo`n 7000tpm,er wordt dan ook als een dwaze gesleurd.
Ik heb van de week ook maar preventief de bougies vervangen,want er is wel een historie bekend,maar mijn japans is niet al te goed.
Mvg Peter Rouwenhorst,Warnsveld.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de elektronika wel standaard? Of zit er een rally-chip in?
Hang er eens een 4-gas tester aan en kijk wat er gebeurt.
Of zit er een aangepast motorblok in? klinkt als een zeer sportieve nokkenas.
of de turbo is niet goed en werkt alleen op hoge toeren.
13 jaar
Het zeer onregelmatige draaien van de motor is opgelost,wat bleek,de achterste getande riem,die de balansassen aandrijft,hing er helemaal aan gort bij,deed dus helemaal niets meer.Kan dus het probleem gegeven hebben.
Daarbij komt ook nog dat de turbodruk nu niet hoger komt dan 0,56bar,ipv de eerdere 1.2bar.
Oh ja,de timing stond behoorlijk anders,namelijk:de inlaatnokkenas,2 tanden te vroeg,en de uitlaat 1 tand te laat.
bedankt voor de feedback
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar