close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: Krukaspulley bout gaat niet los

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 GLXi

Hallo,
Ik wil de distributieriem en waterpomp vervangen. echter het eerste wat al niet los wil is de krukaspulleybout. Dit heb ik geprobeerd met een elektrische slagmoersleutel, maar dit helpt niet. Kan ik ergens het geheel blokkeren. Of is het bij dit type auto zo dat de draad andersom zit? Wie kan mij helpen? bijvoorbaat dank
Groetjes hidde

Geplaatst door

hardhiec (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zorg dat je recht op de pulley kijkt voor dit verhaal!

Zet een stevige dop op de centrale bout, hierop een oude maar stevige ratel of. Wringijzer.
Verleng het handvat van de ratel of wringijzer door er een pijp overheen te schuiven.
Draai de krukas linksom tot de pijp aan de voorzijde van de auto tegen het subframe aan zit.
Zorg nu dat er niemand in de buurt staat en bekrachtig de startmotor door met korte stoten de sleutel om te draaien in het contactslot.
Meestal is 1 of 2 keer genoeg om de bout eruit te starten.

Zorg dat de motor niet aanslaat!!!!
Draai de sleutel iedere keer meteen terug!!

Succes gegarandeerd.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Ik heb nu ook geprobeerd om met een perslucht slagmoersleutel het los te krijgen.
En overwogen om het met de startmotor te proberen, maar volgens mij draai ik de bout dan juist vast ipv los. Heeft iemand anders nog ideeen?

hardhiec 0

14 jaar

als je de startmotor gebruikt draai je de bout los, gegarandeerd!
Blok draait rechtsom, dus tegenhouden is losdraaien.

Sloopkogel 0
badge

14 jaar

Aan de onderkant van het koppelingshuis zit een kleine opening. Daar kun je iets stevigs, bijvoorbeeld een schroevendraaier door steken. Die valt dan precies in de vertanding van de starterkrans. Vervolgens de poeliebout linksom losdraaien, met de hand. Zelf gebruik ik hier een ratel voor, verlengd met een 'hufterpijp' van 1 meter. Komt gegarandeerd los. Wel goede spullen gebruiken, bout zit best wel een beetje vast.

3234dmtr 0

14 jaar

[quote=3234dmtr]Aan de onderkant van het koppelingshuis zit een kleine opening. Daar kun je iets stevigs, bijvoorbeeld een schroevendraaier door steken. Die valt dan precies in de vertanding van de starterkrans. Vervolgens de poeliebout linksom losdraaien, met de hand. Zelf gebruik ik hier een ratel voor, verlengd met een 'hufterpijp' van 1 meter. Komt gegarandeerd los. Wel goede spullen gebruiken, bout zit best wel een beetje vast.[/quote]
Dit is niet zo'n slim idee....

Op deze manier tordeer je de krukas en kan deze breken, dan ben je verder van huis.
Het beste resultaat behaal je met een luchtsleutel.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

De luchtsleutel werkt uiteraard het best. Mijn PERSOONLIJKE ervaring is dat er met de krukas niets gebeurt. Die +/-125 Nm kan 'ie wel hebben. De startmotor methode vind ik zelf 'not-done'.

3234dmtr 0

14 jaar

Jongens bedankt allemaal.
Het is gelukt
Heb het vliegwiel geblokkeerd met een schroevendraaier. en alles doet het weer.

hardhiec 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.