Hallo,
mijn Lancer heeft problemen met starten en stationair draaien. Dit is voornamelijk bij koud en/of vochtig weer. De auto starten wil op zich prima, maar met een beetje gas verloopt dit makkelijker. Zodra ik het gas loslaat, valt hij uit. Ook tijdens het afremmen onder het rijden met een ingedrukte koppeling valt hij vaak uit of draait hij bij stilstaan tussen de 400 en 500 toeren. Zodra ik een minuut of 5 gereden heb, blijft hij aan en draait hij tussen de 600 en 1100 toeren. Dit is variabel. Daarnaast is het benzineverbruik hoog. Denk tussen de 1 op 8 en 1 op 10 en heeft hij weinig pit. Als ik in zijn drie op 2000 toeren rijd en het gas intrap, hoor ik voornamelijk een zwaarder geluid en komt hij langzaam op gang. Zodra hij wat hoger in de toeren zit, heeft hij wel meer kracht.
Ik heb gisteren de bougies en het luchtfilter vervangen in de hoop het probleem op te lossen of te verlichten, maar dit heeft niet geholpen. Krijg veel reacties dat de bougiekabels op zijn en er misschien een nieuwe rotor in moet, maar na vanmorgen (even snel weggeweest met de auto) begin ik zelf te denken aan de choke of misschien een combinatie hiervan.
Wat denken jullie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk een sensor die verkeerd aangeeft, koelwater temperatuur of lambda sonde.
Is de uitlaat volledig gasdicht, vooral uitlaatspruitstuk? Geen valse lucht op inlaat? Gescheurde, verdroogde slangetjes?
Als alles goed is sensoren laten uitlezen door de dealer en waardes controleren.
Bougiekabels kun je testen door in het donker een beetje water te vernevelen. Zie je vonken dan moeten ze vernieuwd worden.
[quote=oldford]Denk een sensor die verkeerd aangeeft, koelwater temperatuur of lambda sonde.
Is de uitlaat volledig gasdicht, vooral uitlaatspruitstuk? Geen valse lucht op inlaat? Gescheurde, verdroogde slangetjes?
Als alles goed is sensoren laten uitlezen door de dealer en waardes controleren.
Bougiekabels kun je testen door in het donker een beetje water te vernevelen. Zie je vonken dan moeten ze vernieuwd worden.[/quote]
Hij is 10 dagen geleden door de APK gekomen, dus ik neem aan dat de uitlaat gasdicht is en de lambda waarden goed zijn?! Zou je me kunnen vertellen hoe ik het andere het best kan controleren?
BVD
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar