Mitsubishi Galant: moter valt uit na 5 sec by warme moter en lampje uitlaat gas con

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

by koude moter loopt de moter goed,na een tydje gaat het lampje uitlaatgas controlesysteem branden.
de moter blyft goed loopen op benzine en op gas.maar als je de moter uit doet start hy wel maar valt na 5 sec weer uit.in het begin starte hy wel weer als de moter afgekoeld was later niet meer.tyd stil gezet toen was het over maar na een dag begon het weer.heeft iemand een idee.

bvd auke

auke234

Geplaatst door auke234 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Galant? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Begin eens met de foutcodes uit te laten lezen bij de dealer. Dat scheelt een hoop gezoek en gegis.

auke234 (0), 12 jaar geleden

uitlezen wil niet mischien nog een andere optie?

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Hoezo, uitlezen wil niet? Bedrading al gecontroleerd?

4-gas test doen bij warme motor bij de herstart. Misschien dat er dan wat te zien is.
Anders wordt het meten met een scope en multimeter aan de kabelboom en dan lopen de uren aardig op.

auke234 (0), 12 jaar geleden

heb er een universeeluitleesapparaat aangehangen die geeft aan dat ie geen verbinding kan krijgen met de computer.met andere merken auto.s krijgt ie wel verbinding aangezien er op elke straat hoek niet een mitsubishidealer zit dacht ik vraag ik even op dit forum of iemand een suggestie had

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Aftermarket scanner met Mitsubishi programmatuur zal het ook wel kunnen. Iets als een Launch of Carmanscan.
Misschien zit er een universeel dichtbij die zo'n apparaat heeft.
Uitlezen met EOBD/OBD2 heeft bij deze kennelijk nog geen nut. Was ook nog niet verplicht in 1999.
Dichtsbijzijnde dealer is nou ook weer niet zo ver. Franeker is 24 kilometer verder.

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Inderdaad eerst uitlezen en vanuit die storing verder kijken, als je nu iets gaat doen op lostrekken dan creeer je storingen waardoor je de boosdoen storing niet meer kan achterhalen.
Het lijkt op een defecte bobine op de kop zoals jij het verteld, maja je hebt er 2 dus ALS er 1 stuk is dan zegt de testkast welke van die 2 dat dan is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.