Hallo,
Ik ben sinds kort de eigenaar van een Lancer 2.0 uit 2006 met iets meer dan 302K op de teller op LPG. Bewust naar deze auto gezocht omdat ik het een sport vind om zo leuk mogelijk auto te rijden voor zo min mogelijk geld. Een goede vriend van mij heeft een Lancer nieuw gehad ook op LPG waar hij heel veel plezier van heeft gehad. Vooral het sportieve karakter van die auto (wegligging) herinnerde ik mij goed. Tja en als je dan googled dan vind je dat Mitsubishi toch ook een van de meest betrouwbare merken is en daarbij de Lancer is een aparte auto die je niet vaak ziet dus is het de Lancer geworden.
Maar goed binnenkort gaat hij naar de dealer voor de 3K beurt en ik heb al wat gevonden waar ik mee aan de slag moet gaan. Soms hoor ik dat de motor niet op alle 4 de cilinders loopt. Als ik dan op benzine overschakel is het vrijwel gelijk weg. Ik heb ervaring met LPG auto's en vroeger een Mazda 626 gehad waarvan de cilinderkop versleten was. Ik heb echt het gevoel dat dit hier niet het geval is ook omdat bij omschakelen naar benzine het euvel direct weg is. het euvel komt het snelste terug na een snelwegritje en als je dan in een hoge versnelling met een lage snelheid door kan rijden.
Zo ver ik vinden kan is de auto voorzien van een LPI Vialle installatie en denk dat het hem daar in zit. Ik moet nog even uit gaan zoeken wat ik daaraan zelf zou kunnen doen op dat op te lossen maar als iemand een tip heeft hoor ik dat graag.
Bedankt vast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slechte injector , of toch een te krappe klepspeling.
Maandag ga ik even bij de lpg specialist langs om hem om een oordeel te vragen. Ben benieuwd auto rijden verder echt super. Ik hoop dat het mee valt :-)
8 jaar
Probleem is gevonden en opgelost! Naar de LPG specialist geweest en na uitlezing bleek het de lambda sensor te zijn die niet goed meer werkte en deze is vervangen. Bij het uitlezen was ook te zien dat er misfires geweest zijn. Bougies gecontroleerd en daarop was te zien aan kleine zwarte streepjes langs het porselein van de bougies. Opgelost door de binnenzijde van de bougiedop goed vetvrij te maken en de bougies goed af te stellen. Binnenkort maar vervangen ook.
Al met was de verbetering direct merkbaar, motor loopt lekker rustig en merkbaar verschil met optrekken!
De volgende stap, remschijven, ik heb gemerkt dat er aan de buitenzijde van de schijven een flinke rand ontstaan is door slijtage, weet iemand hoe dit de schijven minimaal moeten zijn?
En nog een tip die ik kan gebruiken, welke motorolie adviseren jullie voor deze LPG auto met een hoge kilometerstand :-)
8 jaar
De olie die voorgeschreven is als op benzine , je zou een slag dikker kunnen gaan , maar is normaliter niet echt nodig.
Als er een flinke rand in zit meer dan een millimeter of 2 is vervangen de optie.
Dank je die rand is zeker dieper dan 2mm ga vanavond gelijk nieuwe schijven blokken e.d. bestellen van Brembo.
Qua olie ga ik voor de Castro magnetic 10w40 die had ik voor mijn mazda ook. Oliewissel wacht ik mee tot het bezoek aan de garage daar laat ik de klepspeling controleren/stellen. Kan ik beter daarna de olie wisselen lijkt me.
Bedankt voor de tip trouwens!
8 jaar
10w40 is een semi sytheet , volgens mij hoort er een vol syntheet in , vraag dit anders meteen even.
Klopt ja heb het al uit zitten pluizen. Ga Castrol magnetic 5w30 gebruiken! Bestellen bij oliewereld dat scheelt en de andere onderdelen bij mister auto.
8 jaar
Inmiddels opgelost!
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar