close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Motor slaat spontaan af

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Mede probleem oplossers.

Ik heb hier een Mitsubischi Galant 2.0 16v staan uit 1997.

Als de motor warm word gaat eerst het motor controle lampje branden. Verder niets aan de hand. De keer daar na dat ik hem start slaat de motor direct weer af als ik boven de 2000rpm kom.
Uit laten lezen bij de dealer. Deze melde mij dat de krukas positie sensor storing had gegeven.
Thuis de scoop meter der aan gehangen. maar op het moment dat de storing zich voor doet, houd ik signaal op mijn scoop meter. Dus simpel na gedacht, krukas sensor niet defect. Dit ook gedaan met de nokkenas sensor en met de injectoren. Ook hier blijft gewoon signaal komen.

Zodra de motor is afgeslagen kan ik overigens wel weer direct starten en slaat de motor normaal aan. Tot 2000rpm. en dan weer af.

Is der misschien ook iemand die me kan helpen aan uitlees software voor de obd????

Wie o wie weet een oplossing

Geplaatst door

jertam (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

2000 is een wisseljaar. Auto kan voldoen aan EOBD of niet.
Hoeveel lambda-sondes heb je? Met name Ná de katalysator? Zit er daar eentje? Dan zou een algemene EOBD/OBD2 scanner kunnen werken.
Zit er geen lambda-sonde na de kat, dan is er geen goedkope optie. Dan heb je een professionele after-market scanner nodig van enige duizenden euro's.

Echter, met zo'n algemene scanner kun je nog minder zien als de dealer, dus veel verder dan die ene foutmelding zul je ook wel niet komen.

Kontroleer eerst eens de stekkers en de bedrading van de krukas en nokkenas sensor.
Indien mogelijk met je scope bij de ecu meten en dan rommelen met de bedrading.

oldford 0
badge

14 jaar

De stekkers en de bedrading zijn allemaal oke.
Die had ik namelijk al gecontroleerd.
Hij heeft een lambda na de kat. Dus dan zou ik een algemene scanner kunnen gebruiken. Welke raden jullie me aan?

En weet iemand waar de computer zit??? om die te controleren?

jertam 0

14 jaar

Wat wil je? Goedkoop en in een kastje of iets voor op de PC?
Alleen voor deze auto of ook voor andere merken?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb een KKL interface. Dus als ik daar software voor kan krijgen zou dat zeer fijn wezen.

jertam 0

14 jaar

Misschien zit hier wat voor je bij: http://www.talktomycar.co.uk/drivers.htm
De meeste software is geschreven voor de Elm-interface.

oldford 0
badge

14 jaar

Hmm oke, Nou ga daar eens even een kijkje nemen.

jertam 0

14 jaar

Vandaag weer even verder wezen kijken.

Maar ook de brandstof pomp blijft gewoon signaal krijgen en door pompen.

Heeft iemand nog een suggestie????
Kan iemand aan schema's komen????

Alvast bedankt

jertam 0

14 jaar

We hebben de ECU opgestuurd. Deze is getest en goed bevonden.
Dus de storing zit ook niet in de ECU.

En toch moet er een sensor zijn die eerst een fout registreer en waardoor de computer (ECU) in nood loop gaat. waardoor de motor afslaat.

jertam 0

14 jaar

Zou toch die krukas sensor controleren/vervangen,geeft niets voor niets storing op dit ding.
Misschien blijft hij wel een signaal geven op de scoop,maar niet zoals het hoort en kan de ecu niet juist rekenen.
Of iets met de sensorring niet goed?

ricky 10
badge

14 jaar

gewoon de lambdasonde vervangen, motor gaat inhouden als hij boven een toerental van 2000rpm komt

rob6598 0

14 jaar

Mensen. BDP sensor vervangen en ODP sensor vervangen. Probleem weg.

jertam 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.