hallo ik heb een probleem mijn galant rijd 1 op een emmer en volgens het test raport moet ie 1 op 11/10 rijden
rij nu zelf 1 op 2. 1 op 3 motercontrole lampje gaat af en toe branden
wie kan mij vertellen wat het probleem is
mvg bjorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je 'm al eens laten uitlezen? Dat lampje gaat niet voor de kat z'n staart aan.
suc6
Peter
nee dat word woensdag gedaan maar lampje brand dan wel en dan niet maar mis zijn der nog andere dingen waar het aan kan liggen
14 jaar
Eerst uit laten lezen voordat je er wat aan gaat doen,ten eerste weet je dan een zoekrichting en ten tweede als je zelf wat gaat doen dan kan je een storing creeren waardoor het zoeken alleen maar lastiger wordt.
en kan iemand mij vertellen waar je een lambdasonde op internet kan bestellen
14 jaar
Weet je zeker dat de lambdasonde kapot is en niet je bedrading?
Weet je zo en zo wel of het wel in de richting van de lambdasonde is waar het probleem zit?
ben vandaag bij de dealer geweest het zijn idd de lamdasondes heb vandaag ff geken hoe veeldraads die zijn zijn der namelijk 2 4 draads zijn ze
heb al nieuwe besteld bij de dealers kwam het op 750 euro ex btw en montage dus ben ff ergens anders heen gegaan daar kwam het op 100 euro nieuwe
morgen kan ik ze ophalen zijn wel univerceel zijn die makkelijk aan te sluiten mvg bjorn
14 jaar
Ik hoop voor je dat ze werken. Japanse auto's hebben meestal een iets afwijkende lambdasonde, vooral het verwarmingsgedeelte.
Zal wel een beetje knippen en plakken worden in de kabelboom, want de stekker zal wel niet passen.
En dan nog maar hopen dat de bedrading van de lambda-sonde(s) niet defect is, want ik weet nog steeds niet waarom je er van overtuigd bent dat het de sonde is/zijn.
Je hebt het over 2 sondes en 2 tegelijk defect? Kan, maar komt niet echt vaak voor.
Of dat er een totaal andere oorzaak is? die alleen maar gemeld wordt door de lambda-sondes.
de dealer heeft hem uitgelezen die zij dat ze stuk waren 1 van de 2 welke wisten ze niet dus vervang ze maar alle bij
maar is toch de ouwe lamda los knippen en de nieuwe aan sluiten op de bestaande draadjes
mvg bjorn
14 jaar
Ik zou de kabelboom inderdaad origineel laten en de draadjes van de oude lambdasondes gebruiken. Dan kun je altijd nog originele lambdasondes gebruiken.
14 jaar
okej dat word morgen ff kijken of ik er zo zelf bij kan maar dat moet wel goed komen
mvg bjorn
14 jaar
Universele lambda's in een jap is over het algemeen geen succes.
Te vaak meegemaakt en gezien dat er storingen optraden.
14 jaar
daar ben ik het mee eens. ze zijn heel gevoelig. hopen dat het werkt voor je. het is wel raar dat de dealer niet kam zien welke zonde er stuk is. je kan volgensmij alles wel uitlezen/controleren op werking. vaak gaat alleen de voorste stuk.
veel sterkte met je sensor
14 jaar
de nieuwe sondes zitten der in eerst ff de co2 laten uitlezen voor dat ik de nieuwe plaatste kwam op 6% na het aan sluiten van de nieuwe kwam ie op 0,2% te zitten weet alleen nog niet of het probleem met het zuipen van de auto is op gelost heb nog niet voldoende km gereden
en heb nog een vraagje het n lampje gaat knipperen van de automaat zo dra dat gebeurt schakeld ie niet meer over als ik de auto uit zet en ff laat staan is het probleem weer weg wie kan mij vertellen wat het kan zijn
mvg bjorn
14 jaar
CO van 0,2 is een stuk beter dan 6%, Auto zal nu wel een stuk zuiniger zijn.
Laat je versnellingsbak computer door de dealer uitlezen. Dat scheelt een hoop zoek- en denk-werk.
het raren is van dat lampje zo doet ie het een paar weken niet en dan in eens gaat ie weer branden en dan schakelt ie niet over en terug
14 jaar
en wat kan der nog meer voor probelem zijn dat de auto veel zuipt bij het uit lezen kwamen alleen de sondes der uit mvg
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar