had wagen met terug schakelprobleem van 3 naar 2 naar 1,opschakelen was geen probleem,nu andere tweedehands versnellingbak gemonteerd maar het probleem is identiek !!
is dit een probleem bij dit type auto ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat doet ie? Kraken/tandepoetsen? Ja dat komt wel eens voor,dan waarschijnlijk die bak ook niet goed.
Of schakelt hij moeilijk? (zo en zo met dit weer bij deze auto's),misschien afstelling van schakelkabels niet goed of een defect hierin.
Blijft natuurlijk de vraag bij welke snelheden er teruggeschakeld wordt......
Ik zie mensen regelmatig de 1e versnelling inschakelen terwijl de auto nog ruim30-40 km per uur rijdt en dan vinden ze het ook nog vreemd dat het niet soepeltjes verloopt.......
Het enige wat doen soepeltjes verloopt is de overmatige slijtage aan de syncromeshringen.
Daarnaast zie ik het nut ook niet om per versnelling terug te schakelen.
14 jaar
wellicht verkeerde/vervuilde olie
Zou kunnen, John, maar probeer maar eens bij 30 km per uur de 1e versnelling in te schakelen......
Echt, die mensen bestaan........
Dan maar de syncroringen vervangen.
14 jaar
[quote=johndoornbosch]wellicht verkeerde/vervuilde olie[/quote]
ik heb er nieuwe olie ingedaan,en bij stilstand kan ik al de versnellingen vrij eenvoudig gebruiken,alleen wanneer ik rij dan kan ik niet terug schakelen
Geen slijtage / loszittende delen aan de bediening van de bak? Bij sommige Mitsubishi modellen is voor zover ik weet de bediening van de bak gevoelig voor slijtage.
14 jaar
[quote=gebrlvde][quote=johndoornbosch]wellicht verkeerde/vervuilde olie[/quote]
ik heb er nieuwe olie ingedaan,en bij stilstand kan ik al de versnellingen vrij eenvoudig gebruiken,alleen wanneer ik rij dan kan ik niet terug schakelen[/quote]
Maar zoals ik al vroeg:
-Kraakt hij dan tijdens terugschakelen?
-Of schakelt hij zwaar/moeilijk maar gaat er wel in?
Louis bij moeilijke bakken vullen met dunne olie bv 75/90 Klasse4 en kijk ook of de moeren achter het 5 de versn wel vastzitten. De bak knarst toch niet? Komt de pook niet tegen de rand aan bij 4 . Misschien opnieuw afstellen. Ook atf schakelt licht ,deden wij vaak in opel bakken. Groeten en succes.
Het probleem zit in de syn.mesh ringen die slaan in op de syn.sator lichaam en blijven dan hangen de engste oplossing is de ringen te vervangen komt alleen voor bij de diesel en V6 voor bij dat type bak, het type is EA5A heb zelf bij mitsubishi (ned)gewerkt weet er alles was daar specialist in vers.bakken Heb inmiddels aow theo (mocht je er niet uitkomen mag je me mailen)
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar