Ik heb sinds een jaar een Carisma 1.6 op G3 (Prins gassysteem, verdamper), met 185.000 km. Is afgekeurd op te hoog CO (0.8). Heb volgende week een afspraak bij een gasinbouwstation, maar daar begonnen ze door de telefoon al over storingzoeken, draadbreuken e.d. Zie dus de rekening met angst en beven tegemoet. Mengsel is bij deze systemen toch niet meer af te stellen? Enkele maanden geleden zijn gasklephuis en luchthoeveelheidsmeter vervangen (door gebruikte exemplaren), omdat 'ie stationair zeer slecht liep. Daarna normaal ingeleerd. Heeft iemand een idee hoe ik 'm binnen de APK waarden krijg?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het ook te hoog op benzine.
Zoja, dan zit het duidelijk in het gassysteem.
Lambdasonde en/of verdamper misschien niet meer helemaal goed.
Update: Sorry voor de late reactie, was tijdje in buitenland.
Ben bij gasboer geweest: lambdasignaal is goed. Vervolgens kleppen gesteld (1 cilinder kreeg te weinig lucht), maar co blijft op 0,8. Volgens het gasstation `zal de katalysator wel kapot zijn'. Is dat te controleren? Weet iemand raad?
18 jaar
als met de 4gas test de lambda waarde +/- 1 is en het co2 +/- 14 en dan met deze waardes een te hoog co/hc is de katalalysator
stuk.is dit trouwens stationair of met 3000 tpm en als het stationair te hoog is,is het dan bij 3000tpm wel goed. wat voor type gassysteem is het.yps misschien.
Henk,
bedankt voor je reactie. Het CO is gemeten op 3000 tpm en is dan 0.8. Stationair is het ook niet goed, maar op benzine (stationair) wel. Het is een AFS 3 systeem.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar