Weet iemand of er een foefje is om de zuiger van de remklauw terug te duwen aan de achterste remklauwen zodat ik de remblokken kan vervangen . Op de een of andere wijze blijft hij hangen en gaat niet terug. De voorzijde ging goed maar achter geeft geen krimp helaas. Ik heb er al flink wat kracht op uitgeoefend of moet de gehele unit los gekoppeld worden van het systeem? Ik kan eigenlijk niet geloven dat de zaak zo verroest is na 4 jaar en dat beide zijden niet willen meewerken of meegeven.
Alvast bedankt voor jullie reakties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze moet je draaiend induwen, er is speciaal gereedschap voor, maar met een waterpomp tang lukt het ook wel, pas op dat je je rubber niet beschadigd
Hoop niet dat je het zelfstellende mechanisme gesloopt hebt , door de kracht die je er op uitgeoefend hebt , maar zoals jan zegt drukken en draaien tegelijk.
Doe het zelf altijd met een lijmtang en waterpomptang , beetje druk van de lijmtang en gelijk met de waterpomptang op de buitenste rand van de zuiger rechtsom draaien.
Drukken hoeft vaak niet eens....er zit een spindel met schroefdraad in, dus rechtsom draaien is voldoende.
Ik kom alleen maar bijzondere dingen tegen bij deze auto. Ik zal het proberen met draaien en duwen. Dit had ik dus nooit verwacht. Hoop ook niet dat ik het zelf stellende mechanisme beschadigd heb want ik heb er een lijmtang met veel kracht op gezet. :(
We gaan het opnieuw proberen. Dank voor jullie reactie en ik zal het laten weten hoe het afloopt. word wel na het weekend helaas.
Groet Maurice
11 jaar
Met schade zal het wel meevallen...als je de handrem gebruikt komt er ook veel kracht op.
Beste Jan, Ferrie en Hans
De Tip was Top
Het was even puzzelen en de slag krijgen maar het is uiteindelijk gelukt waarvoor mijn dank. Kan voorlopig weer remmen.
Begrijp alleen nog steeds niet waarom Mitsubishi gekozen heeft voor zo'n systeem. Ik heb het idee dat ze een kleine partij achter schijven hebben opgekocht voor weinig. (meeste Colts hebben trommels achter) Maar goed dat is een ander verhaal.
Groet Maurice
11 jaar
Mooi dat het weer klaar is.
Dit systeem zit trouwens op de meeste auto`s met schijfremmen achter...
Bedankt voor de feedback.
mvg.
Hans
Hallo,
Wat hans zegt klopt, dit systeem is absoluut gangbaar voor vele automerken.
Ik denk zelfs dat het merendeel van de auto's (indien schijven achter) uitgerust zijn met deze constructie.
Verder zijn er setjes te koop om dit werk op een gecontroleerde manier te kunnen doen en ze kosten echt zo goed als niets.
Een complete set voor 5 tientjes en iets van iets 100 euro voor een op luchtdruk, werkt toch echt een stuk makkelijker en beter dan met waterpomptangen en lijnklemmen aan de slag.
1 keer een rubbertje kapot draaien ( en dat is echt zo gebeurd!) en het kost je een revisiesetje voor een remklauw, vaak al duurder dan het complete setje zoals hierboven omschreven!
Misschien een tip voor de hobby klussers indien ze toch geregeld aan auto's werken
11 jaar
Ha die Maurice
Ik zal er eens op letten maar vooralsnog heb ik het nog niet zo meegemaakt (Peugeot, Toyota en Subaru) ik verwacht eigenlijk niet dat ik ze nog een keer ga vervangen (probleem volgende eigenaar zullen we maar zeggen) heb er nu 62K mee gereden dus voor mij is dat nog 6 jaar. Maar het is wel iets waar ik naar ga kijken. Bedankt voor de input.
Groet (andere) Maurice
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar