close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Space Wagon: SchroefdDraad Nokkenas GLXi 2.0 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: GLXi 2.0 (4G63)

Ik heb i.v.m. uitbouwen van de cilinderkop voor afpersen 2 vraagjes: de nokkenas draait rechtsom (gezien vanaf tandwielkant) - kan ik daar een linkse draad verwachten voor de borgbout van het tandwiel?
(m'n werkplaatshandboeken geven geen uitsluitsel).
Zo te zien zou ik as en tandwiel kunnen laten zitten voor afpersen - klopt dat?

Alvast bedankt voor de reacties
Guy

Geplaatst door

gm3786 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is rechtse draad tandwiel moet los voor het vervangen van de keerring altijd doen

mitshu 0
badge

15 jaar

Bedankt, is natuurlijk helemaal waar nu ie toch openligt.
Ik heb een Owners repair guide van Peter Russek en Mitsubishi documentatie voor 1999-2004.
De kwaliteit van de Russek uitgave houdt niet echt over (klein formaat - onduidelijke afbeeldingen etc).
Weet iemand misschien werkplaats documentatie voor 1992-1998 modellen die beter (duidelijker) is?

gm3786 0

15 jaar

Voor het afstellen van de distributie etc, kan ik je wel helpen. Let op dat je de balansas ZEKER op tijd zet.(methode met de schroevendraaier) En ook de riemspanner vereist wat meer werk dan normaal.

Ook gelijk de krukaskeerring mee vervangen, willen wel eens gaan lekken.

Ik heb hetzelfde blok in mijn Space-Gear liggen, maar dan lengtegeplaatst. Hiervan heb ik laatst de distributie gedaan.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Is de krukaskeerring te vervangen als het blok nog ingebouwd is?
Van de merktekens viel mij op dat krukas en nokkenas consequent op het uitlijnpunt uitkomen maar niet de balansas, zo te zien lijnt deze maar eens in de zoveel omwentelingen uit op het meetpunt.
Ik heb de kop inmiddels uitgebouwd en opgemeten; die is niet fris meer - 0.25 mm speling tussen cilinder 2 en 3 in de lengte gemeten.
Russek geeft de volgende gegevens: maximaal toelaatbare speling 0.10mm en maximale afslijpwaarde 0.20mm.
Vlakken lijkt dus nog wel te lukken maar als het afpersen slecht nieuws oplevert zal ik toch op zoek moeten naar een andere (gereviseerde) kop - zijn er adressen in Noordholland hiervoor?
mvrgr
Guy

gm3786 0

15 jaar

[quote=mitshu]is rechtse draad tandwiel moet los voor het vervangen van de keerring altijd doen[/quote]
Met geen mogelijkheid los te krijgen die bout - voor alle zekerheid maar even: rechtse draad, dus rechtsom vast en linksom los toch?

gm3786 0

15 jaar

LL is Links Los inderdaad.

Dat van die balansas klopt, loopt per 6 omwentelingen gelijk.

Groeten marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

als je toch alles los hebt vervang dan alle keerringen nokkenas krukas oliepompkeerring ballansaskeerring dit is goed te doen met de motor ingebouwd motorsteun wegnemen en ad voorkant motor opkrikken

mitshu 0
badge

15 jaar

Klus is geklaard, motor loopt weer. Cilinderkop vervangen door een gevlakt exemplaar. Bedankt voor de tips

gm3786 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.