close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Galant: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500 V6 Gti

De distributieriem was verschoven door een defecte spanner. 12 inlaatkleppen vervangen, alles op tijd gezet dus mechanisch weer o.k.
Vervolgens slaat de motor niet meer aan. Wel vonk en benzinedruk. Voltage valt terug tot onder de 10 Volt, andere accu helpt niet. Kan dit ook een gevolg zijn van een defecte ECU en hoe kan ik dit controleren? (uitlezen kan toch alleen als de motor heeft gedraaid?)

Geplaatst door

Jan Bos (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De batterijspanning zakt steeds tot onder de 10 volt bij het starten, zolang de batterijspanning boven de 8 volt blijft is het ok.
Ben je zeker dat de distributieriem goed ligt?
Als je het contact aanlegt, brandt het check engine lampje? Deze moet branden bij aanleggen van contact, en na een paar seconden uitgaan.
Zitten al de stekkers er terug op? Als je stekkers vergeten opsteken bent, zal er een foutcode in het geheugen van de ecu zitten, de motor hoeft daarom niet gedraaid te hebben.

wim12199 0
badge

18 jaar

Wim, bedankt voor je reactie.
De Galant staat ondertussen al ruim een jaar stil.
Het was een probleem om aan de juiste inlaatkleppen te krijgen voor een redelijke prijs, dat heeft 3 maanden geduurt (via nieuwzeeland voor €100 i.p.v. €700 bij de dealer). Op het tandwiel van de achterste nokkenas zat geen merkteken maar dat volgens mijn monteur geen probleem. Het probleem is wel dat er geen schema's of handleidingen te vinden of te koop zijn, misschien weet jij wat?
Kan het misschien het alarm/startonderbreker zijn omdat de auto zolang stil gestaan heeft zonder accu. (alarm is van texalarm). Ik weet niet hoe die ingrijpt.
Is dit makkelijk te overbruggen om te checken of het niet daar aan ligt?,
is dit ook uit te lezen?
Volgens mij brand het "check engine" lampje gewoon en gaat hij na een aantal seconden uit.

Maandagavond 17 juli hebben mijn monteur en ik eindelijk tijd om nog wat uit te proberen,
We gaan nog maar eens kijken of de boel op tijd staat, alle stekkers vastzitten enz.
Hoe kan ik controleren of de onsteking (verdeler ,bobine enz) in orde is?

Ik heb de dichtsbijzijnde mitsubishi-dealer gevraagt of hij kon uitlezen of de ecu goed was, volgens hem kon dat niet. klopt dat?

Jan Bos 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.