Begonnen met de cullasse af te nemen. Cullasse laten testen, was scheef, doen slijpen en nieuwe pakking opgelegd. Na een aantal maanden ging het water uit de radiator en de reservabak terug weg, en wagen ging opnieuw te hoog in temperatuur.
Radiator vervangen (naar het schijnt zijn de originele radiatoren van deze wagen slecht opdat er maar één dunne buis inzit, degene die wij nu gestoken hebben is dikker), had geen circulatie meer. Darmen en spanbanden ook vervangen. Nu opnieuw nogmaals hetzelfde probleem, constant water moeten bijdoen, water gaat weg en alles gloeiend heet. Zou het nu nog aan de waterpomp kunnen liggen? we hebben die gecontroleerd en we zien daar niets aan, geen verlies, geen lawaai. En volgens ons kan het maar dit meer zijn, want alles van de koeling is nu zowat vervangen, inclusief thermostaat (2X). Dit is de tweede Galant waar we dit mee voor hebben, maar van de tweede horen we niets meer sinds we de radiator vervangen hebben. We houden ons hart vast. Wie weet raad? Want wij zijn ten einde raad. Moeten we nu nogmaals alles demonteren en een waterpomp leggen? Zal het dan opgelost zijn? Wij weten het echt niet meer.
Alvast bedankt.
N.B. De motor van deze wagen draait super goed, hij houdt alleen wat in als hij warm heeft gehad en vertraagd van snelheid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de cilinderkop zal inwendig gebarsten liggen, gebeurt wel meer , de ervaring zegt mij meestal tussen de 150 en de 200000 km., cilinderkop afnemen en laten uittesten bij een deftig revisiebedrijf.
Wim,
Wij hebben die cylinderkop reeds laten uittesten toen we een nieuwe cylinderkoppakking opgelegd hebben. Er was toen niets aan, ze hebben die gewoon gevlakt.
Ik vrees dat het weinig anders kan zijn. Of scheurtje ergens in de cilinderwand..............
Waarschijnlijk was de radiateur enige maanden geleden ook al slecht en is toen de de oorzaak geweest van het kromtrekken van de cilinderkop. Doordat de radiateur toen niet is vervangen is het nu opnieuw misgegaan. Ik hoop voor je dat de kop alleen maar kromgetrokken is, dan hoeft deze louter gevlakt te worden. Als je pech hebt is hij gescheurd. Er rest dus niets anders dan een schietgebedje te doen en de zaak opnieuw te demonteren.
18 jaar
Wij hebben de waterpomp reeds gedemonteerd en die maakt een schrapend lawaai, laat ons hopen dat het alleen dat maar is. Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Ik hou jullie op de hoogte.
Katrien.
Bij mijn Galant is alles ook al aan de beurt geweest , zoals je al eerder hebt kunnen lezen. Helaas niets heeft tot nog toe kunnen baten. Het enige onderdeel dat nog niet nagekeken is , is de waterpomp. Ik laat het er voorlopig bij want bij normaal gebruik is er niets aan de hand . Alleen als er een caravan achter hangt gaat het mis . Dan loopt het expansievat al na 100 km over ! Mocht het bij jullie inderdaad zo zijn dat de waterpomp slipt of defect is , dan had ik dat zeer graag vernomen. De vrees bestaat echter nog steeds dat er iets veel ernstigers aan de hand is . Deze Galants staan erom bekend dat ze last hebben van haarscheurtjes in de cilinderkop. Deze worden niet ontdekt bij normaal afpersen .
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar