Beginnen met de culasse af te nemen. Culasse laten testen, was scheef, doen slijpen en nieuwe pakking gelegd. Na een aantal maanden ging het water uit de radiator en de reservebak terug weg, en wagen ging opnieuw te hoog in temperatuur.
Radiator vervangen, had geen circulatie meer. Darmen ook vervangen.
Nu opnieuw nogmaals hetzelfde probleem: water gaat weg, alles krijgt terug gloeiend heet. Zou het nu nog aan de waterpomp kunnen liggen? We hebben die gecontroleerd maar we zien er niets aan. Ze maakt geen geluid ook. Volgens ons kan het maar daaraan meer liggen, want alles van de koeling is reeds vervangen, inclusief thermostaat (2X). Dit is reeds de tweede Galant waar we dit mee voorhebben, maar de tweede horen we niet meer sinds we de radiator vervangen hebben. Wie weet raad? Wij weten het niet meer. Alvast bedankt.
N.B. De motor van deze wagen draait super goed, hij goudt alleen wat in als hij warm gehad heeft en vertraagd van snelheid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Katrien]Beginnen met de culasse af te nemen. Culasse laten testen, was scheef, doen slijpen en nieuwe pakking gelegd. Na een aantal maanden ging het water uit de radiator en de reservebak terug weg, en wagen ging opnieuw te hoog in temperatuur.
Radiator vervangen, had geen circulatie meer. Darmen ook vervangen.
Nu opnieuw nogmaals hetzelfde probleem: water gaat weg, alles krijgt terug gloeiend heet. Zou het nu nog aan de waterpomp kunnen liggen? We hebben die gecontroleerd maar we zien er niets aan. Ze maakt geen geluid ook. Volgens ons kan het maar daaraan meer liggen, want alles van de koeling is reeds vervangen, inclusief thermostaat (2X). Dit is reeds de tweede Galant waar we dit mee voorhebben, maar de tweede horen we niet meer sinds we de radiator vervangen hebben. Wie weet raad? Wij weten het niet meer. Alvast bedankt.
N.B. De motor van deze wagen draait super goed, hij goudt alleen wat in als hij warm gehad heeft en vertraagd van snelheid.[/quote]
Voor het verlof hebben we nu ook de waterpomp van deze wagen vervangen en het probleem blijft juist hetzelfde. Nu kan de wagen niet meer rijden omdat het water er konstant uit is. Aan de rechter binnenvleugel zien wij ook dat het water of de koelvloeistof daar op spat. Wij zijn ten einde raad. De klant wil ook niet nogmaals de cylinderkop laten afnemen, omdat hij niet kan geloven dat het daarvan komt.
Wij denken nochthans dat deze nu gebarsten is.
We hebben nog een klant met hetzelfde probleem en hij heeft een flesje bevestigd aan het overloopbuisje van zijn reservoir van de radiator en steeds zit er koelvloeistof in het flesje dat overloopt van zijn reservoir. Hij giet dit dan terug in het reservoir. de temperatuur van deze wagen blijft mommenteel goed, hij gaat niet naar rood.
Hij hoort ook in de hoek van zijn handschoenbakje water circuleren, zou dit iets met de airco kunnen te maken hebben? Staat de airco in verbinding met de andere koeling?
Van deze wagen hebben we ook al de culasse laten vlakken (die was schuin) en een nieuwe pakking gestoken, alsook de radiator en de thermostaat vervangen.
Wij zijn praktisch zeker dat het niet van de culasse komt, maar van waar dan wel?
Blijkbaar weet niemand hier raad mee, ik heb ook al aantal collega's gecontacteerd.
Weet hier iemand de oplossing?
Alvast bedankt.
Als hij borrelt in de kachelradiator en gezien overige problemen dan 100% koppakking lek/kop gescheurd. Heb je met vlakken ook laten afpersen?
Beste Mijnheer Michiels,
Dank voor uw antwoord. We hebben de cylinderkop onder druk laten plaatsen en er waren geen scheurtjes. De cylinderkop was wel een beetje krom, en die hebben ze effengevlakt.
Als je over een 4-gastester beschikt kontroleer dan eens of je HC krijgt in het expansievat.Hierbij kun je met grote zekerheid bepalen of de koppaking of culasse lekt.
grtn geert
Toch kan het eigenlijk niet anders. Doe maar eens wat Geert zegt maar de combinatie bubbelen in de kachel en overlopen vaatje zegt mij eigenlijk genoeg.....
Succes!
heb dit ook al een meegemaakt met een wagen. het is wel belangrijk het koelsysteem goed te ontluchten,als er geen ontluchtig opstaat maak dan eens ( met draaiende moter )de darm los die naar de verwarming gaat tot er water komt.
Bij mij was het probleem dan opgelost.
dag Katrien,
ik heb deze probleem al lang gehad en opgelost . ik had eerst ook kop afgevlakt en nieuwe koppakking zonder resultaat de cilinderkop ook laten testen en niks gevonden ;maar een nieuwe cilinderkop geplaats en probleem opgelost.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar