Bij lange afstanden op autostrades valt de motor opeens uit. Je kan hem direct opnieuw opstarten, maar de wagen gaat niet meer voorruit. Na een tijdje wachten gaat de wagen weer zoals voorheen. En is het probleem terug opgelost. Ligt het aan de turbo zelf of aan iets anders. Nog iemand met dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al naar de brandstoftoevoer / Brandstoffilter gekeken ? Heeft de auto storingscodes , en/of branden er lampen net voor het afslaan ?
[quote=Maarten6789]Is er al naar de brandstoftoevoer / Brandstoffilter gekeken ? Heeft de auto storingscodes , en/of branden er lampen net voor het afslaan ?[/quote]
Er branden geen lampjes en de auto heeft slechts in de 30.000 km. Hij heeft dit al meerdere keren gedaan en we hebben de mazoutfilter reeds vervangen. De storingscode is 49. Teveel turbodruk.
Komt regelmatig voor bij deze motoren Maar normaal brandt dan wel het diagnose lampje.Turbo heeft een piekdruk die iets te hoog is
Turbo druk iets verlagen en probleem opgelost(Is een speciale procedure voor eens navragen bij de dealer vindt het niet meer direkt terug)
Is een software-probleem.
De software op uw ECU beslist om de motor in noodloop te zetten als de turbodruk een hoge piek heeft van een viertal seconden.
De nieuwste versie verlengd deze piekperiode tot een tiental seconden,ook de inspuitregeling is bijgewerkt op de nieuwe versie.
Je moet dus met deze wagen naar een dealer,is helaas de enige oplossing.
Best sluit je ook de EGR af,d.m.v een plaatje te zetten op de plaats v/d dichting net voor de EGR-klep.
Dit voorkomt een hoop naarigheden in de toekomst.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar