Na 2 weken stil staan (vakantie) is de accu leeg.
Ik maak nauwelijks korten (<10 km) ritten
Daarvoor een rit van ca 80 km naar Schiphol gemaakt, dus hij zou goed vol moeten zijn.
In de garantie periode is de accu ook al een keer vervangen, maar toen was het na 3 weken vakantie.
Is dit een bekend probleem en kan ik daar wat aan doen.
De Service helpt wel met starten, maar lost het probleem niet op.
De accupool/polen loshalen lijkt me geen goed idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft deze Colt een dubbel zonnedak van webasto ?
Hallo Bbullet, excuus voor de late beantwoording.
Ja het is een Colt cz5 1.5 "sky"
Boven de standaard uitvoering: achteruitrijdetectie, cruise control (siemens) , lpg G3 Prins.
Opvallend bij de aflevering was wel dat de zilverkleurige handgrepen ontbraken. Daar is geen compensatie voor gegeven.
Was bij aanschaf gemeld dat bij rijden op gas G3 de cylinderkop al na 60.000 km moest worden vervangen, dan had ik me zeker nog eens achter de oren gekrabt voor de aanschaf.
Of dat gekomen is door onjuiste afstelling van de "flash lube"is voor mij niet te controleren.
Garage zegt geen afwijkingen in stroom verbruik te zien. Maar na 14 dagen niet rijden staat (ook de vernieuwde ) accu leeg.....
13 jaar
Het zonnedak is bij de zekeringskast bij de voetenruimte links-voor met 2 zekeringverbinders gemonteerd. Neem zelf, of laat je garage, contact opnemen met Webasto, de leverancier van het dak. Geheid dat 1 van de 2 zekeringen foutief is gemonteerd. Wij hebben dit ook bij een Sky gehad, is wel al even geleden. Ik weet niet meer op welke positie de zekeringen wel moeten, maar dit kan de technische dienst van Webasto je zo vertellen. De auto bij ons had exact dezelfde storing die je omschrijft en de storing heeft zich na het monteren van de zekeringen op de juiste positie niet meer laten zien. Wat betreft het LPG: Ook met een goed afgesteld flashlube is de motor totaal ongeschikt voor LPG. Ook wij hebben hier een klant gehad die rond de 60000 km de kop eraf heeft kunnen halen. Kleppen compleet ingebrand. Dit systeem is ook, tegen ons advies in ingebouwd, met alle gevolgen van dien. Suc6........
Hallo Bullet. even een tussentijds berichtje. In de eerste plaats bedasnkt voor de aanwijzingen. De delar zou kontakt opnemen met Webasto en daarna bellen voor een afspraak. Daar wacht ik nu op....
13 jaar
Hallo Bullet,
ondertussen weer een aantal maanden verder,
maar het probleem is nog niet opgelost.
Heb alweer met een lege accu gestaan.
De schakelaars voor el. bediening op het achterste dakpaneel werken ook niet meer.
Via het voorpaneel kan ik wel het achterste schuifdak bedienen.
Volgens de dealer is dit probleem niet bekend bij Mitsubishi en ook niet bekend bij Webasto.
Zou u de dealer aanwijzingen willen geven hoe het probleem te verhelpen?
Hun nummer 0318 616047 vragen naar Marcel.
De schakelaars voor el. bediening op het achterste dakpaneel werken ook niet meer.
Via het voorpaneel kan ik wel het achterste schuifdak bedienen.
13 jaar
Ik kan me niet voorstellen dat Webasto dit niet zou weten. Zij hebben dit systeem ontwikkeld en weten dus ook hoe de schakeling werkt.
Probeer eens een tijdje de stroom van het dak te halen (resetten) door de 2 zekeringen die bij de zekeringkast bij de bestuurdersruimte links bijgeplaatst zijn te verwijderen. Wij hebben zelf 2 Colt's gehad met dakproblemen en beide problemen waren na 2 telefoontjes met de technische helpdesk van Webasto verholpen.
Ik kan van hieraf verder daarin ook weinig betekenen anders dan het advies voor je dealer om eens serieus de technische dienst van Webasto te bellen. Dit moet gewoon te vinden zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar