Al enige tijd tobben wij met trillen bij het remmen bij onze auto. Sinds vorig jaar hebben wij de Outlander en ineens begon hij te trillen bij het remmen. In de garage bleek dat de remschijven krom getrokken waren. De schijven en blokken zijn toen rondom vervangen. Na 5000km kregen we weer hetzelfde probleem. Het begon bij afremmen tussen de 60 en 80 km p/u en later ook bij andere snelheden.
Na overleg met de garage zijn de remschijven afgedraaid, misschien dat er een braam op de schijven zat, die op deze manier dus verwijderd kon worden. Wederom na ca. 5000 km begon het weer te trillen bij het remmen. Omdat wij op het punt stonden om op vakantie te gaan zijn er direct gloednieuwe remschijven onder gegaan. Dit maal van zwaardere kwaliteit. Tijdens de vakantie geen problemen ondervonden, ware het niet dat we nu weer tegen hetzelfde probleem aan lopen na ongeveer 3500 km.
Ondertussen hebben we nieuwe velgen en banden laten monteren en het probleem is iets minder geworden, maar of dat nou samenhangt met ons probleem... Ze zijn uiteraard gebalanceerd en uitlijnen gaat nog gebeuren.
Aan de ene kant zijn de klachten vaag, omdat het niet constante trillingen zijn bij het remmen. Wie herkent dit probleem en, nog belangrijker, wie heeft De Gouden Tip wat het zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de ophanging al ééns gekontroleerd, ik bedoel hiermee rubbers, motor steunen e.d.
Ik heb zo iets ook gehad bij mijn Daewoo, dat ie begon te trillen bij het afremmen... bleek dat de silent blokken van het voor terrein versleten waren.
Nu is een Daewoo geen Mitsubishi, maar als er ergens een rubber of steun kapot is?
Ik herkend dit probleem!.Het is een combinatie,het was met mijn Outlander 4wd 2l 2003 ook.
Schijven voor dienen glad te zijn, ook geen vuil (roest )tussen naaf en schijf!anders gegarandeerd trillen bij licht remmen!
Het verhaal van theo is ook waar! controleer de speling tussen alle wiel rubbers en stabilisatorstang.
Indirect ook de rubbers van de achterstabilisatorstang,deze beinvloed je wiel uitlijning ook!dan moet het over zijn . of u hebt slechte /goedkope banden of velgen.
Succes !
16 jaar
Dank jullie wel voor de reactie. Ik ga dit zeker doorspelen naar de garage !
De garage heeft niets op de naaf kunnen vinden. De velgen zijn origineel van de Mits Outlander met Dunlop banden (geadviseerd door Mitsubishi). Dat lijkt me dus wel in orde.
Wordt vervolgd.
16 jaar
[quote]Na overleg met de garage zijn de remschijven afgedraaid, misschien dat er een braam op de schijven zat, die op deze manier dus verwijderd kon worden. Wederom na ca. 5000 km begon het weer te trillen bij het remmen. Omdat wij op het punt stonden om op vakantie te gaan zijn er direct gloednieuwe remschijven onder gegaan. Dit maal van zwaardere kwaliteit. Tijdens de vakantie geen problemen ondervonden, ware het niet dat we nu weer tegen hetzelfde probleem aan lopen na ongeveer 3500 km.[/quote]
Bij mij is altijd de ervaring geweest dat afdraaien een NOOD oplossing was wil je het echt oplossen monteren wij altijd NIEUWE schijven EN blokken, maar zit er ook spelling in de ophanging
De laatste keer zijn de blokken ook weer vervangen, naast de schijven.
Ik heb al een mail gestuurd naar de garage met jullie tips. En de speling van de ophanging zal ik ook nog vermelden. Nogmaals, alle tips zijn welkom.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Outlander of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar