Mitsubishi COLT: Warme motor van 1 naar achteruit met tandenpoetsen

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 134910, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

Hallo ik heb een Colt uit 2008 en deze schakelt bij een warme motor erg slecht in z'n achteruit bij een warme motor. Dit gaat altijd met knarsen ofwel tandenpoetsen. Ik schakel niet snel van zijn 1 naar z'n achteruit.

Sterker nog bij een oude motor heb ik geen last van het tandenpoetsen als ik hem in z'n achteruit zet.

In een ander topic: https://www.problemcar.nl/nl/particulier...
Wordt gesproken over het vervangen van de koppelingsplaat van een 2006 model vanwege weinig ruimte. Ik ga ervan uit dat in het 2008 model dit niet opgaat. Daarnaast wordt er in dit topic niet gesproken over tandenpoetsen.

Wat kan ik zelf doen om dit op te lossen? En kan het kwaad om hiermee door te rijden?
(overigens gaat de auto ook lastig in z'n 1, maar dit gaat altijd zonder tanden poetsen of knarsen. Het duurt alleen even voordat je hem in z'n 1 hebt).

Wagonlove

Geplaatst door Wagonlove (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 6 jaar geleden

Als de koppeling hydraulisch is , zou je hem eens kunnen ontluchten , kijken of dat verbetering geeft .
Geeft dit verbetering dan zou 1 van de cilinders een begin van lekkage kunnen vertonen.
Meestal die bij het pedaal.

Wagonlove (0), 6 jaar geleden

Hartelijk dank, ik ga dit proberen zodra mijn vriendin terug is van vakantie. Aangezien dit niet een werkje is dat je alleen kunt doen.

Voor de mensen die dit volgen: op dit topic kwam ik een nette beschrijving tegen voor het ontluchten: http://www.mitsubishi-owners-club.nl/for...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.