ik heb een BMW K 100 RT, tijdens het starten wordt er zo veel benzine ingespoten dat het de uitlaat uit loopt, als ik de stekker van de brandstof pomp los haal start hij na verloop van tijd als de benzine voor een groot deel is verdampt, schakel ik dan de pomp weer in wordt er weer een grote hoeveel heid brandstof ingespoten zodat de motor weer verzuipt, injectoren zijn goed, brandstof druk is goed 2.5 bar.
wie heeft een oplossing voor dit probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Watertemperatuur sensor?
Chiel bedankt voor je anwoord, weet jij mischien de weerstands waarde van de temparatuur sensor, en heefd deze sensor wel zoveel invloed op het bovenstaande probleem.
Nee, sorry, waardes weet ik niet. En ja, de invloed kan zo groot zijn. Stel dat de sensor -30 afgeeft in plaats van + 15. Dan spuit de computer 1.5 tot 2 maal zoveel brandstof in als nodig is en daardoor kan ie verzuipen.
2e mogeljkheid: een injector blijft open staan of is lek. Dit kun je testen door de injectors te demonteren en boven een bak te houden (benzineleidingen niet demonteren). Nu moet je alleen de brandstofpomp nog starten om druk te krijgen. Indien een injector druppelt dan moet ie vervangen worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar