Sinds een jaar heb ik een gt750 (waterbuffel).Het probleem is dat wanneer ik de 120 km/u bereik de motor ineens gaat inhouden en gaat roken.
Vervolgens draai ik het gas gelijk dicht rij de vluchtstrook op en trek de koppeling in .Ze blijft dan gewoon lopen (stationair).
Vervolgens laat ik de koppeling weer opkomen en geef een beetje gas echter bij 80 km/u stort ze weer in .
Ik stop en wacht een paar minuten,ondertussen alles nagekeken of er iets los of open ligt ,niets gevonden.
Rij weer weg en alles gaat top totdat die 120km/u weer bereikt wordt en het liedje weer vanvoren af begint.
Thuis alles nagekeken en afgesteld.
Caburateurs schoongemaakt,onsteking (punten)afgesteld,condensatoren vervangen ,bobines gecontroleerd op de zelfde waardes,aansluitingen carb. gecontroleerd,benzine filter vervangen,uitlaten ontkoold,gelijkrichter gecontroleerd op de juiste waarde bij verschillende toerentallen,bougies vervangen,mengsmeer pomp gecontroleerd en afgesteld.SIRS leidingen/klepjes gecontroleerd op de juiste aansluiting.luchtfilter vervangen.
Zolang ik maar niet in de buurt van die 120km/u kom is er niets aan de hand dus konstant 80km/u is geen probleem, maar ja deze machine zou gemakkelijk 180 moeten halen.
Dus ik weet niet meer waar ik nu nog naar moet kijken.
Alle advies stel ik graag op prijs.
Groet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik lees niets over het luchtfilter, word de doorstroming mogelijk ergens geblokkerd van de aangezogen lucht.
Hans
Hai Hans, ook het luchtfilter is vervangen en zelfs zonder geprobeerd,maar helaas ...zucht...:-(
Thanks for reply.
Erich
17 jaar
Gaat de motor zwart roken als het probleem zich voordoet. Word er misschien een chokeklep door de luchtstroom dicht getrokken?
Hans
Hey Hans,
volgens mijn zoon (die dan achterop zit omdat ik niet ga kijken) is het zwart/grijs en het zicht naar achter word gauw minder dan 20 meter vanuit een pijp.
Niet duidelijk of het de onderste of bovenste is(linker of middelste cil.)
De choke is mechanisch en bedient alle cilinders tegelijkertijd.
Erich
17 jaar
lekke keerring van versnellingsbak naar een van de drie carters (tweetakt).
cilinders demonteren en carters controleren, wat wij vaak deden was de middelste carter vullen met benzine en na enkele uren de beide buitenste controlere op doorslaan.
vr. gr.
Dankje Swonnie voor je reactie.
Het vervangen van die keerringen zal naar ik vermoed bestwel een klussie zijn,maar als ze weer goed rijd dan is de pijn gauw vergeten.
Groet Erich
17 jaar
Dat vervangen van die keerringen is idd geen sinecure. Ik heb al drie zo'n krukassen uiteen gehaald en het is een arbeidsintensieve klus. Als de keerring tussen een van de carters die in verbinding staat met de versnellingsbak is doorgeslagen, merk je dit ook wel aan het feit dat de olie in de versnellingsbak mettertijd mindert omdat de motor ze "opvreet". Als je hoog in toeren gaat, kan er bovendien ergens aan de oliepomp plots olie uit je blok komen gegutst door de druk die zich in het carter van de versnellingsbak opbouwt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar