Bij draaiende motor een enorm tikkend geluid vanaf de distributiezijde.
Heeft iemand een idee en zo ja, wat te doen?
Ik verneem graag van jullie.
Met vriendelijke groeten,
Peter J.
P.s.: Het gaat om het nieuwe model Micra.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan de waterpomp wel zijn of een spanrol ik zou gewoon de kap eens verwijderen
Harry,
Dank je voor de reactie maar dat zal helaas bij deze auto niet opgaan, dit is namelijk een nieuw model Micra met een distributieketting.
Peter.
warschijnlijk de ketting geleider dat de in is gesleten dus zou daar ff naar kijken
al kun je daar niet goed bij een micra bij.
veel succes.
15 jaar
Ik zou toch maar even de bovendeksel demonteren ,motorsteun R demonteren en kijken hoe ver de stift van de kettingspanner uitsteekt.
Is dat meer dan 15 mm heb je een probleem maar met een fikse ratel is er misschien wel meer te zien!!
succes
hier de oplossig: de distributieketting rekt enorm op bij die micra,s. dus ff nieuwe ketting monteren.
succes ermee.
Effe een nieuwe ketting monteren????????????????????????????
Succes met je ff.
En vooral goede olie gebruiken en op tijd verversen.
Ton
ton
neem m in dienst
ff vervangen
das verdienen
ton,
goede olie erin, en op tijd olie verversen heeft niks te maken met een opgerekte ketting. het ligt gewoon aan de kwaliteit van de ketting.
succes ermee.
Beste mensen,
Mijn Micra, 1.4 automaat, bj. 2003, geeft storing nokenas sensor. Motor liep plotseling niet goed. Kon niet harder dan 25 km/h. Op een later moment kon ik echter weeer gewoon rijden. Ik hoor ook geen rare motorgeluiden of zo.
Auto naar de Nissan dealer gebracht. Daar heeft men deksel en motorsteun verwjderd. Conclusie, ketting heeft 18 mm. speling. (15 is max.)
Ketting en bijbehorende onderdelen moeten vervangen worden. Motor heeft pas 73.000 km. gelopen. Deze reparatie vergt volgens de dealer 14 uur werk en met een tarief van 93 eurp/uur loopt dat aardig in de papieren.
Men zegt 3 uur werk gehad te hebben aan demonteren en diagnose stellen van de 18 mm. speling. Men zegt 2 uur nodig te hebben om de boel weer in elkaar te zetten, als ik de reparatie elders wil laten uitvoeren. Dat is dus 5 uur voor demonteren en in elkaar zetten??? Dan blijft er 9 uur over om de ketting en bijbehorende zaken te vervangen!!!
Ik heb echter geen enkele referentie naar de benodigde tijd voor deze reparatie. Wie kan mj helpen door te melden hoeveel uren werk er in het vervangen van de ketting gaat ziten?
Als ik besluit om de reparatie elders te laten uitvoeren, kost me dat dus in ieder geval 5 uur, = 450 euro!!!
Als k de reparatie bij deze dealer laat uitvoeren, dan zegt men dat dit 1811 euro moet kosten. Na wat tegensputteren van mijn kant is men gezakt naar 1650 euro.
Word ik belazerd door de dealer, of is een dergelijke reparatie zó ingewikkeld dat dit 14 uur duurt?
gr.
Hans
15 jaar
Of het aan de kwaliteit van de ketting ligt daar ben ik het niet mee eens. Verklaar dan maar waarom wij pas 1 opgerekte ketting hebben gehad en 1 gebroken ketting??? En dat terwijl die twee auto's niet bij ons in onderhoud waren??? En waarom laat Nissan dan een service flash uitgaan dat olieverversen op tijd moet gebeuren????
ton, verklaar mij dan maar hoe een ketting kan oprekken door versleten of oude olie? is onmogelijk, al gooi je koelvloeistof in het carter, de hele motor zal kapotlopen, maar die ketting word echt niet langer hoor!! ligt echt aan de kwaliteit van het materiaal, laat een mercedes maar een ton op dezelfde olie lopen, word die ketting geen milimeter langer.
en dat nissan de olie wisseltijd wil verkorten zal waarschijnlijk zijn om de omzet te verhogen, want olie is met 7500 km echt niet versleten.
succes ermee!
Er staat een flat rate tijd van 8 uur voor het vervangen van de ketting, maar dit gaat pas zo snel als je er 3 in de week maakt. Wij hebben er ook al een paar gehad met opgerekte ketting, en er was er 1 bij die pas 29000 km gereden had.
Ik hoef niets te verklaren. Jij beweert dat iets niet kan, ik ben het er alleen niet mee eens. Ik zeg ook niet dat de ketting van prima kwaliteit is, maar ook niet dat het rommel is. Ik vertel wat ik met m'n eigen ogen meemaak, lees en over 23 jaar Nissan ervaring. En wie zegt dat Nissan de olieverversingstermijn verkort??? En vanwaar die 7500km???? Op tijd olie verversen wil alleen maar zeggen volgens de fabrieksgegevens.
En logisch dat als je koelmiddel als olie gebruikt dat de ketting het volhoud. De andere delen zijn toch aan veel hogere belasting onderhevig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote=bvdw]goede olie erin, en op tijd olie verversen heeft niks te maken met een opgerekte ketting. het ligt gewoon aan de kwaliteit van de ketting[/quote]
Je vergist je. bij de Vw & Audi maken we precies het zelfde mee...
Verkeerde olie, of zelfs bij beurten overslaan kan betekenen dat de ketting zomaar 1,5 cm op kan rekken.
Dit gebeurt natuurlijk niet in 1x dit sluipt er langzaamaan in tot het moment dat er emissie-storingen ontstaan.
Gr. paul
kende de k11 ook al niet problemen met het oprekken van de ketting ? en de p11 met een cvt bak ?? de kettingen zijn gewoon van slechte kwaliteit helaas ,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar