auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: bijna doodvallen moter bij stevige helling

Bouwjaar: 2000

we zijn voor het éérst met deze nissan primera wagon P11 , 2.0 TD wagon op de duitse Autobahn geweest , groot was mijn teleurstelling hoe ik moest vaststellen dat bij een klim van 5% de wagen amper 80 KM haalde bij plankgas ? zou dit normaal zijn of zou er iets mis zijn ? ik herinner mij dat destijds bij mijn golf een defecte luchtmassameter ook aan de basis van dit probleem lag . Ik moet wel zeggen dat de door nissan opgegeven 90 pk eerder 90 ezels zijn . wie weet raad ?
Bedankt ,
Eddy

Geplaatst door

goossenseddy (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je in 5 blijft rijden klopt dit wel ja. Deze motoren hebben niet al te veel koppel. Toch zal je rond de 2500 toeren (max koppel) wel wat trekkracht moeten hebben. Hoe snel loopt hij op een normale weg?

paulmichiel 0
badge

18 jaar

Idd niet in de vijf blijven rijden, dan heeft tie niet veel trekkracht meer.
Het is een diesel van de oude stempel, gewoon aanzuig met turbo.
Niet te vergelijken met een tdi,hdi,tdci enz.
Behoorlijk op toeren rijden.

primera p11 0

18 jaar

Bij een ouderwetse tractor diesel met 90 pk gewoon goed warm rijden en flink in toeren gaan rijden ergens tussen de 2500 en 3000 toeren, gaan gaat het perfect. En idd een klimmetje gewoon in zijn 4 omhoog, doe ik ook met zo'n oude oerdegelijke diesel met 90 pk.
Ik kan me echter zo geen klim van 5% voor de geest halen dus weet niet of 80 dan te langzaam is. (hoe stijl is het na luik?)

PL 0

18 jaar

zelfs in 4 gaat het niet sneller , ik moet wel zeggen dat een klim in de alpen wel behoorlijk stijl is en niet te vergelijken met de klim na luik en in onze ardennen

goossenseddy 0

18 jaar

Een klim in de alpen in de 5 rijden?.
Dan is er niks mis met de trekkracht.
Dat moet die van mijn in de 3 en dan moet ik er flink aan hangen.
Dit betreft een 2 liter 130 pk.
Ik heb ze wel in de 2 moeten nemen.

primera p11 0

18 jaar

Denk dat je eerst eens moet leren rijden in de bergen
Ik rijd dagelijks de rit LIEGE----- EREZEE en weet als geen ander hoe verradelijk die helling is.
je moet met 150km uit liege komen dan haal je het met 70km in de 4e versneling.
en dit rijd ik al 10jaar.
laat staan dat het nog steiler wordt .
gr Luis




VINK 0
badge

18 jaar

Nou Luis ter Vink, DAT zou nou echt een Belgisch natuurwonder zijn, steeds steiler wordende bergen? En ik weet niet of jouw manier van automotief-alpinisme nou wel zo goed is voor het mechaniek EN de portemonnee. Gewoon een paar verstekjes (zoals jullie dat toch noemen?) terug gaan en de helling nemen met een toerental waarbij de motor lekker draait en trekt. Zo blijven de smering en de koeling gegarandeerd. Bovendien ook bij het off/road rijden zul je met jouw rijstijl niet zo ver komen...

Santa 0

18 jaar

Klaas
lezen en begrijpen is ook niet je beste vak zeker

VINK 0
badge

18 jaar

Ha Luis, weer even schrikken als ik het lees: met 70 bovenkomen, dan vrees ik deze zomer het ergste met mijn 90 pk diesel en een caravan van 1300kg er achter. Dan is het via duitsland rijden misschien toch weer een alternatief.

PL 0

18 jaar

bedankt mensen voor jullie reactie

goossenseddy 0

18 jaar

Schakelen, achakelen is het devies.
Benzine motor niet onder de 3000 omwentelingen laten komen.
Diesel niet onder de 2500 omwentelingen.
Doordat mieuwe rijden zijn we allemaal een beetje bang geworden voor toerentallen.
Tegenwoordig proberen ze met een zware caravan en bagage in de vijf omhoog te kruipen.
Die pook zit er niet voor niks in.

primera p11 0

18 jaar

Nou beneden de 2200 toeren (maximale koppel) gaat ie een tandje lager, zodat ie lekker op 2600 tot 2800 toeren door kan kruipen. Voor het opschakelen gaat ie door tot 3300 om weer boven de 2200 uit te komen.

PL 0

18 jaar

PL, ik denk dat het met 70 bovenkomen niet het angstaanjagendst is, maar dat die andere snelheid van Luis ter Vink een beetje risicovol wordt, vooral met een caravan achter je auto. Nee, ik denk dat Luis ter Vink helemaal gelijk heeft; ik snap er helemaal niets van! Net zoals wielrenners in een berg-etappe. Schakelen ook terug! Hartstikke stom, natuurlijk! Ze moeten, net als Luis ter Vink, gewoon een hele goede aanloop nemen in de hoogste versnelling en dan maar gewoon doorpersen! Dat ik daar ZELF niet op gekomen ben....... Gelukkig weet ik wat meer van kitcars...?

Santa 0

18 jaar

ik zou je een Turbotje aanbevelen van een andere nissan, of een andere japanse wagen, aftermarket is denk ik toch iets aan de duurdere kant...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.