auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Silvia: hoofdremcilinder lek?

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: FJ20E

Sinds ik mijn Silvia uit 1984 in bezit heb lijkt er ergens een lek te zitten in het remcircuit. Ondanks dat de klauwen/slangen/leidingen dicht zitten, zuigt het circuit ergens vloeistof, het rempedaal komt steeds dieper te zitten. Sinds een aantal weken heb ik bovendien niet of nauwelijks remdruk meer, als ik het pedaal intrap lijk je op een stuk beton te trappen, en de auto remt dan heel slecht. Het lijkt erop alsof de remmen niet bekrachtigd worden.

Daarnaast zit er dus zeer veel lucht in het circuit. Bij het ontluchten van het remcircuit komt er telkens lucht uit, hoe vaak ik het ook ontlucht. Bij het pompen lijkt hij op het gehoor lucht aan te zuigen vanuit de remkrachtverdeler (die zwarte trommel achter het reservoir).

Heeft iemand enig idee wat er kapot kan zijn? Zelf vermoed ik dat de hoofdremcilinder lek is, maar hoe kan het dan zijn dat het lijkt alsof de remmen niet bekrachtigd worden?

Geplaatst door

Yvesdouleac (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je hoofdremcilinder lek is en de rembekrachtiger zit nu vol remvloeistof dan kan dat de rede zijn dat je nu geen bekrachtiging hebt.
controler eens of de vacuum aansluiting op de bekrachtiger wel goed is dus zuigt als de motor draaid.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Hoe bedoel je dat precies? Moet ik dan de vacuumslang eraf halen aan het inlaatspruitstuk of aan de bekrachtiger? Ik heb net de motor even laten lopen, dan de vacuumslang eraf gehaald, ik hoor dan dat de rembekrachtiger kortstondig lucht aanzuigt, dus er lijkt wel een vacuum gecreeerd te worden. Ik heb daarnaast even een trekbandje in de bekrachtiger gestopt, maar die lijkt droog te zijn.

Yvesdouleac 0

13 jaar

nou dan zal het vacuum goed zijn dan blijft voor het harde pedaal de bekrachtiger over en voor de lucht de hoofdremcilinder dan gaat het er naar uit zien dat je ze beide moet vervangen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

[quote=Yvesdouleac]Sinds ik mijn Silvia uit 1984 in bezit heb lijkt er ergens een lek te zitten in het remcircuit. Ondanks dat de klauwen/slangen/leidingen dicht zitten, zuigt het circuit ergens vloeistof, het rempedaal komt steeds dieper te zitten. Sinds een aantal weken heb ik bovendien niet of nauwelijks remdruk meer, als ik het pedaal intrap lijk je op een stuk beton te trappen, en de auto remt dan heel slecht. Het lijkt erop alsof de remmen niet bekrachtigd worden.

Daarnaast zit er dus zeer veel lucht in het circuit. Bij het ontluchten van het remcircuit komt er telkens lucht uit, hoe vaak ik het ook ontlucht. Bij het pompen lijkt hij op het gehoor lucht aan te zuigen vanuit de remkrachtverdeler (die zwarte trommel achter het reservoir).

Heeft iemand enig idee wat er kapot kan zijn? Zelf vermoed ik dat de hoofdremcilinder lek is, maar hoe kan het dan zijn dat het lijkt alsof de remmen niet bekrachtigd worden?[/quote]
Scheelt er niets aan de regeling van de achterremmen,als die niet gesteld worden of versleten zijn dan gaat je rempedaal sowieso te diep,ik ontlucht altijd door via de onluchtingsnippels olie af te zuigen inplaats van te pompen,zo doe je nooit een hoofdremcilinder stuk

Roger10 0

13 jaar

Dan was het ook merkbaar geweest aan de handrem die aanmerkelijk verder moest worden getrokken.
Of de handrem is zelfstellend en dan was de ruimte tussen remtrommel en schoenen gelijk gebleven.
Ik zou zeker gezien de leeftijd beide vervangen en miss ook even kijken naar je remcilinders enz.

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Silvia of stel zelf een nieuwe vraag.