Op weg naar de automaterialenzaak om mijn bestelde distributieriem, span/meelooprol, voorschokbrekers, waterpomp en v-snaren op te halen kwam het volgende klusje erbij... 1 komt altijd met 5ven...
Plots voelde de koppeling als een spons. Niet goed te doseren lijkt wel alhoewel hij toch zonder tanden poetsen schakelt. Ook wegrijden gaat goed maar er zit ineens wel een soort van trillen in het pedaal bij het aangrijpen. Bij de materialenzaak zei men dat het de koppelingswerkcilinder is... Ik heb het rubber hoesje teruggetrokken maar hij lekt niet. Vloeistofpeil was goed. Ik heb de vloeistof vervangen, goed ontlucht maar geen verbetering. Tijdens het rijden slipt de koppeling niet door maar als ik de koppeling intrap, wat gas geef en hem laat ''schieten'', slipt hij wel een seconde of 2 door om daarna weer aan te grijpen.
Wat ga ik vervangen? De werkcilinder, de hoofdcilinder, de koppeling compleet, of alles.
Deze week wordt het Vanette-week... Het koelsysteem ontluchten schijnt ook een uitdaging te zijn... Tips van harte welkom.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je het mij vraagt is de drukgroep kapot.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Vanette of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar