Tja, standaard misschien. Maar gisteren de gloeibougies vervangen en de verbindingskabel netjes schoongemaakt etc. maar nog steeds start hij slecht bij vrieskou. Hij slaat aan maar loopt niet op alle cilinders (dus blauwe rook). Na een halve minuut loopt hij mooi rond en als een trein. Tzit hem niet in de gloeibougies, maar misschien in de relais. Is er een kans dat er iets niet goed is met de brandstofpomp? Tis namelijk zo dat hij heel af en toe, als hij warm is, gewoon aanslaat, 3 seconden mooi loopt en opeens helemaal ophoudt. Als ik dan opnieuw start blijft hij altijd lopen en onder het rijden houdt hij er nooit mee op. Ik hoor de gloeirelais wel klikken, maar hoe kan ik zien of ze hun werk ook echt goed doen? Het lampje in het dashbord brandt langer bij koud weer dan bij warm weer, dus dat lijkt me goed. Waar zit de sensor die de tijd van het gloeien regelt?
HELP! Ik vind het niet fijn om hem 's morgens zo te starten. Tklink niet echt gezond en ik ben bang voor schade!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meet eens op al je gloeibougies of er spanning op komt.
Als dat er is, ga er dan vanuit dat het probleem ergens anders zit.
Controleer eens je koudestart vervroeger (al heb ik geen idee waar dat zit).
Groetjes
Ik heb eveneens een Patrol 3.3 D BJ 1986 en de mijne heeft hetzelfde probleem bij vrieskou en extreme vochtigheid.
Volgens een "kenner" heeft het te maken met condens in de verbrandingskamers en is het ypisch een "kwaaltje" van Patrol( oude modellen )
Groetjes.
21 jaar
Dat van die condensvorming ... dat is helemaal nieuw voor mij. Ik heb geconstateerd dat alle bougies gloeien en dat de gloeitijd op zich lang genoeg zou moeten zijn. Ben nu ook zover dat ik weet dat het al dan niet goed verlopen van de koude start in belangrijke mate afhangt van de compressie. De compressie van het mengsel zorgt voor een verhoging van de temperatuur hetgeen tezamen met de verhoging door de gloeibougie meer zal moeten zijn dan ontbrandingstemperatuur van het mengsel en aldus slaat hij aan. Als de compressie minder is kan het dus zijn dat hij, ookal gloeit'ie goed voor, toch een te lage starttemperatuur heeft. Als je hem dan wel in toeren jaagt krijgt ook de slechte cilinder meer druk, een hogere temperatuur en dan loopt hij dus wel mee. Ik ben nu op zoek naar iemand die mijn compressie kan meten (en zie dit met angst en beven tegemoet ... ).
In elk geval bedankt voor jullie reacties!
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar