Hallo,
Heb een primera staan die volgens van de klant in 1 keer is begonnen.
Zwart dampen (bijna puur roet), kleteren en af slaan van de motor van de moment dat
deze stationair moet gaan draaien. Heeft ook vermogenverlies.
Was aant denken aan EGR of uitlaat verstopt.
Kan dit kloppen? Iemand al ervaring mee gehad?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou zeker beginnen met de egr klep tecontroleren.
kijk goed dat hij niet open blijft staan.
groetjes jan.
Ben op zoek gegaan en was geen van beide.
De spanrol van de pomp is kapot, maakt lawaai, bij gevolg pomptiming slecht en dergelijke.
Kan iemand me nu zeggen waar de afsteltekens van de nokkenas en pomp moeten samenvallen,
want ik heb op de tandwielen van beide poulies een streepje terug gevonden, maar nergens waar
deze moeten samenvallen.
Hoe moet ik de spanrol spannen, of spant deze zelf (zelfspannend?) door de kracht van de veer, of
moet deze een voorspaning krijgen?
Als iemand me een tekening of uitleg kan geven, graag uw raad.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Als je een originele snaar haalt dan staan daar ook merktekens op en die zet je dan tegenover de merktekens op de tandwielen van de nokkenas en de brandstofpomp. De vacuumpomp kan zo gemonteerd worden.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar