Nissan Vanette 1997: lekkage achteras bij wiel

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3 cargo

Ik heb een lekkage bij de achteras aan het rechterwiel hierdoor zijn mijn remmen vet en dus afkeur bij APK. Waarschijnlijk de keerring omdat er achterasolie uitkomt.
Hoe krijg ik mijn steekas los. Bij de achteras ter hoogte van het achterwiel zitten vier bouten die ik losdraai. Het geheel is wel los maar ik krijg de as er niet uit. Het lijkt wel of deze nog ergens vastzit. Er is een verende beweging als ik hem los probeer te krijgen.Weet iemand hoe ik deze as los kan krijgen en uit de achteras. En is er een speciale sleutel voor nodig om bij de keerring te kunnen komen.
Alvast bedankt mede monteurs

lieshout

Geplaatst door lieshout , lid sinds 15 jaar geleden

10 Reacties

Hans4040 PRO, 9 jaar geleden

[color=red]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt.... [/color]

lieshout, 9 jaar geleden

Hallo Hans,
ik kan geen antwoord vinden op de vraag alleen rode tekst met het volgende :
Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....

lieshout, 9 jaar geleden

Ik heb een lekkage bij de achteras aan het rechterwiel hierdoor zijn mijn remmen vet en dus afkeur bij APK. Waarschijnlijk de keerring omdat er achterasolie uitkomt.
Hoe krijg ik mijn steekas los. Bij de achteras ter hoogte van het achterwiel zitten vier bouten die ik losdraai. Het geheel is wel los maar ik krijg de as er niet uit. Het lijkt wel of deze nog ergens vastzit. Er is een verende beweging als ik hem los probeer te krijgen.Weet iemand hoe ik deze as los kan krijgen en uit de achteras. En is er een speciale sleutel voor nodig om bij de keerring te kunnen komen.
Alvast bedankt mede monteurs

Punt PRO, 9 jaar geleden

Als de 4 moeren vast zitten is er dan lengte-speling op de steekas .
Misschien zit de borging in het diff. Naar mijn idee zit er een rollager waar je bij die foto's zicht op heb gezien de diameter van dat lagerhuis.
De nissan kenners zwijgen in alle talen. ! Of ik het juist heb kan je zien als je het diff. open maakt . Je ziet dan die dikke C clip dan zo zitten aan het eind van de steekas.

Succes.

Nissanwielmonteur PRO, 9 jaar geleden

Nissankenners missen ook wel eens een bericht. Zoals jij het waarschijnlijk 23-2 ook hebt gmist.


Als de moeren los zijn dan is dat alles. Verder zit er niets wat de as tegenhoud. Een paar rake klappen met een slagtrekke moet voldoede wezen.

Punt PRO, 9 jaar geleden

Nu op zoek naar een slagtrekker. !!! Succes.

lieshout, 9 jaar geleden

bedankt voor de reactie.
Momenteel even geen tijd om reparatie uit te voeren. Begin er binnenkort wel aan . Ik heb er voor de APK maar nieuwe remschoenen opgezet .
Dus volgens jullie moet het met een grote klap als de vier bouten los zijn wel lukken.
Als de reparatie gelukt is dan laat ik dit nog weten of als ik misschien nog vragen heb.
nogmaals bedankt

Punt PRO, 9 jaar geleden

Doe dat diff. niet te vol . Geeft bij meerdere wagens op de lange duur problemen . Scheef -stand bij parkeren.

lieshout, 9 jaar geleden

ik test dit meestal met mijn vinger , het volume moet net iets onder de vulbout zitten . zo test ik het meestal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Vanette of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.