auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Micra: Micra K11 N-CVT wat te doen?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Mijn vrouw heeft sinds half december een nissan micra K11 pre-facelift uit 1998.

Toen we hem kochten liep hij als een zonnetje, niks aan de hand.

Na een paar weken begon hij bij het wegrijden te horten en stoten alsof de band in de bak doorslipt. Kort daarna (paar keer lange stukken gereden) was het weg, maar nu, sinds een paar weken is het weer terug.

even de feiten op een rij:
- Bij lichtjes het pedaal aaien bij wegrijden: niks aan de hand
- bij het pedaal "normaal" intrappen bij wegrijden: horten en stoten
- (wat mijn vrouw helaas nog wel eens doet uit frustratie) pedaal behoorlijk intrappen tijdens horten en stoten: vloeiend accelereren.
- boven de 35-40km/u: nergens last meer van, accelereert gewoon vloeiend, hoe het pedaal ook wordt ingetrapt
- als de pook bij draaiende motor in de Neutral-stand wordt gezet krijg je hem er onmogelijk uit, dus motor af -> Parkeerstand -> motor weer starten.
- bij afremmen bokt en stoot hij ook als ze bijna stilstaat, alsof de band moeite heeft met het laatste stukje voordat hij "vrijloopt"
- Hij kruipt niet (dus zoals het hoort).

Ze heeft geen toerenteller, dus ik kan de toeren niet zijn bij accelereren, maar het klinkt allemaal gewoon normaal.

Moet ik nu de stofkoppeling en/of de koolborstels (laten) vervangen of zijn er nog andere mogelijkheden?

Bij voorbaat dank!

Geplaatst door

rajaalderi (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klonters in de poederkoppeling.

@cor van jaarsveld: Dat was mijn gedachte na het lezen van diverse onderwerpen hier.. Moet ik deze nu vervangen of is er een andere oplossing?

rajaalderi 0

12 jaar

Ron, ik heb ervaring met Subaru, daar vervingen we de complete koppeling.

vocht, roest is het probleem.. Het valt blijkbaar niet mee om de poeder volledig te isoleren van de buitnlucht (waar het vocht vandaan komt)

@Cor van Jaarsveld, het is inderdaad een kwestie van vervangen/repareren in deze.

Echter kost dat 1000-1700 euro. gezien het feit dat wij deze auto hebben gekocht voor minder en hij toch al niet "nieuw" meer is hebben we besloten er afscheid van te gaan nemen voor het te laat is....

Bedankt voor de reacties!

rajaalderi 0

12 jaar

Ron, het is een kwestie van afwegen, Koop je een gebruikte auto met bv 1 jaar garantie dan zouden deze kosten voor de verkoper zijn geweest. een goed bedrijf weet dat hij dan het risico loopt. Uit ervaring weet hij hoeveel kosten hij gemiddeld heeft bij al de verkochte auto's in de garantie periode. Dat bedrag zal in de verkoopprijs zitten. Omdat hij weet dat reeds aanwezige gebreken ook onder de garantie zullen vallen, kiest hij er (bijna) altijd voor om deze gebreken te herstellen. Ook die kosten zitten in de verkoopprijs.

Zonder te weten of de prijs van minder dan 1000 Euro een goede was voor deze auto?? geef ik je toch in overweging om hem te laten reparen en daarnaast een complete ondersbeurt te laten geven. Natuurlijk vooraf vragen welke kosten er te verwachten zijn.. En de honderd euro welke je misschien moet betalen om de garage een goed gefundeerd advies te laten geven.

Heb je de auto van een betrouwbare kennis gekocht?? Dan zou ik zeggen de koppeling is nu nieuw en die kosten komen niet meer.

heb je hem elders gekocht?? zou ik zeggen schoenmaker blijf bij je leest..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.