Dag allemaal,
Ik heb van de zomer een primera estate 2.0 gekocht uit 1999.
Bleek zelf aan gesleuteld te zijn, vlotter van de lpg vastgezet, begrenzing er af etc.
Ook bleek dat de koppakking niet goed meer was, gooide koelvloeistof er uit via overloop-tankje.
Ik heb de koppakking laten vervangen, dat probleem lijkt wel opgelost. ( voor 500 euro, geen dealer dus ).
Maar sindsdien heb ik wel dat de motor rauwer klinkt en dat als hij gereden heeft en warm is en ik hem klein poosje later weer start, dat hij bij overgaan op LPG ( LP-i systeem ) hij op 3 cilinders gaat lopen even... als ik dan overschakel naar benzine en later weer naar LPG is het over en loopt hij mooi.
Bij een koude start geen problemen trouwens.
Na koppakking vervangen heb ik wel een keer per ongeluk de LPG tank leeg gereden, normaal haal ik 400 km met 1 tank en nu begon hij in te houden bij 380 km.
Niet slim, dat weet ik.
Tevens vind ik dat hij bij optrekken niet vloeiend versneld maar met hele kleine wisselingen ( schokjes ? ) sneller gaat.
Wie kan mij helpen met deze problemen. Ik heb al een keer flaslube in de tank gedaan, geen verbetering.
Mvg Teun IJff.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ff onderhoudsbeurtje geven die lpg installatie of zelf doen
Enig verstand van een G3 installatie Jogti????
Dag Jogti en Nissanwielmonteur !!
Bedankt voor jullie berichten....
Ik zit er alleen mee.. komt het alleen door de lpg injectors ?
De garage waar ik hem binnenkort ga brengen ( soort beun de haas...maar denk wel een goede hoor ) omdat mijn stuurhuis lekt :( , heeft wel eens LPG injectors gereviseerd.
Zou dat afdoende zijn ? Lijkt er op dat ook met benzine hetzelfde euvel van schokkerig optrekken aanwezig is...alleen iets minder.
Vreemd vind ik dat de motor alleen met een warme motor moeite heeft... dat ie na overschakelen op 3 cilinders loopt ff.
Kan het iets te maken hebben met de koppakking vervanging ?
Kan het een scheurtje in de cilinder zijn ?
Ben zelf verpleegkundige... doe olie verversen.. lucht en brandstoffilter vervangen... bougies idem... remklauwen vervangen etc.. maar voor de rest... geen automonteur.. maar doe mijn best.
Wil wel begrijpen waar ik het moet zoeken... is het de LPG computer ? Moet ik die eens laten uitlezen ?
Mvg Teun.
15 jaar
Ik zou als ik jou was eerst de LPI computer eens resetten. Druk op de schakelaar waarmee je van brandstof wisseld en hou deze ingedrukt. Vervolgens zet je het contact uit en wacht je net zolang totdat het nog brandende ledje in de schakelaar uitgaat. Dan is de computer gereset.
Je kan ook kijken of het membraam van de benzine druk regelaar niet lekt. Dat doe je eenvoudig door het vacuumslangetje eraf te halen. Een dun zwart slangetje aan een goedkleurig potje aan het eind van de benzinegallery. Komt daar nou benzine uit dan is het membraam kapot.
Verder weet ik het zo uit mijn hoofd even niet. Het is alweer een tijd geleden dat ik zo'n installatie in mijn handen heb gehad.
Mag ik je naar het kenteken en chassisnummer van de auto vragen??? Stuur die dan maar via mail als je die hier nie wil plaatsen.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar