Hey,
Met mijn Nissan Laurel heb ik een eerder vreemd probleem.
Onlangs voelde het koppelingspedaal van de ene op de andere moment helemaal anders aan.
(veel meer vrije slag, en het aangrijpingspunt lag veel lager)
Ik heb geprobeerd om met de stelschroef aan het pedaal de slag af te stellen, doch dit hielp niet veel.
Na een korte rit kreeg ik de wagen zelfs niet meer in versnelling en ben noodgedwongen in derde versnelling naar huis gereden. (gelukkig niet ver van huis)
Nu vraag ik mij af wat dit probleem veroorzaakt.
Het reservoir van de hydraulische olie is nog volledig gevuld.
Ik merk ook geen lekkages op (heb zowel aan de hoofdcilinder binnen in de wagen als onder de motorkap gekeken.)
De koppeling slipt niet en de drukgroep maakt geen geluid.
De wagen schakelde voorheen altijd goed.
Nu vraag ik me af of eventueel lucht in de leidingen de oorzaak zou kunnen zijn?
Maar dan zal dat toch niet zo plots zijn?
(eerder geleidelijk)
En meestal zijn er dan ook sporen van lekkage?
Of zou de hulpcilinder overleden zijn? (kan dit zonder uitwendige lekkage?)
Wie o wie weet raad?
Dank bij voorbaat
Groetjes
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
heb je de stof hoes van de hulp cilinder bij de versnellingsbak al opzij geduwt, zodat er dan vloeistof uit kan lopen ?
Hans
[quote=hansfw]Hallo
heb je de stof hoes van de hulp cilinder bij de versnellingsbak al opzij geduwt, zodat er dan vloeistof uit kan lopen ?
Hans[/quote]
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb vandaag even onder de wagen gekeken en idd het is de hulpcilinder die blijkt te lekken.
Ik zal maandag een nieuwe bestellen.
Groetjes
Tim
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Laurel of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar