Nissan Laurel: vacuüm automaat Nissan Laurel 2.8D 6 cyl.

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Diesel, Motorcode: LD28

Wie weet er meer over de automaat (1984) achter de 2.8 6 cyl. diesel van Nissan Laurel.
Deze diesel is nu ingebouwd in een Dodge D200 (1976).
Het probleem: de automaat schakelt door bij de hoogste toerentallen.
De kick-down werkt wel.
Hoe/waar sluit ik de vacuüm aan op bak en motor ?

Dirk Hompes

Geplaatst door Dirk Hompes (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Laurel? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hansfw (0) PRO, 15 jaar geleden

hij heeft geen vacuum aansluiting .Staartstuk demonteren en de govenor nakijken deze zit op de hoofdas

Dirk Hompes (0), 15 jaar geleden

Hallo Hans F W,
Dank je voor je snelle reactie en antwoord.
Ik weet niet wat een 'govenor' is, maar daar kom ik wel achter.
Vanmiddag nog onder de Dodge gekeken op zoek naar een aansluiting voor een vacuümslang.
Bovenop de bak zit nog een pijpje (8mm) waar een slang aan kan.
Toen langs de Nissandealer in Montfoort: heeft een kleine uitdraai uit de onderdelencomputer gemaakt en vertelde me dat ik ook nog een vacuüm-modulator moet hebben en een verbinding met het luchtfilter.
Nu met jouw antwoord erbij weet ik het eigenlijk niet meer.
Ik zoek verder en ga kijken bij govenor.
Nogmaals dank voor het meedenken.

hansfw (0) PRO, 15 jaar geleden

De govenor is een klep welke de lijndruk van de bak regeld waarop de bak op schakelt
en het pijpje op de bak is er alleen voor de ontluchting van de bak .Nissan heeft geen vacuum regeling in die tijd

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Dit ronde ding met pijpje is een vacuummodulator als dat op jouw bak zit hoort dat aangeloten te worden.

Dirk Hompes (0), 15 jaar geleden

Hoi Hans4037,

Dank je voor je reactie en foto. Heel duidelijk zo.
Uit de technische tekening van de Nissandealer blijkt, dat zo'n modulator bij de motor zit en dan middels een voorgebogen slang naar de bak loopt. Op mijn bak heb ik niet zo'n modulator gezien als op jouw foto, wel een gebogen pijpje boven op de bak diameter 8 mm buitenmaat. (Hansfw meldt in een vorig bericht, dat dit een ontluchtingspijpje is) Wel 3 stalen leidingen die naar voren lopen a.o. oliekoeler komen uit de bak.
Maar....op deze manier kom ik steeds dichter bij een / dé oplossing.
In de auto licht ook nog een aan/uit schakelaar om de 4e versnelling in/uit te schakelen; echter ook deze werkt niet = niet aangesloten. Waar ik deze moet aansluiten ? Op de bak zitten wel stekers en bedrading.
Dus als iemand nog even met me mee wil denken, heel graag zelfs.
Groet,
Dirk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Laurel of stel zelf een nieuwe vraag.