Mijn trouwe Nissan Almera met pas 300.000 km heeft start problemen op benzine. Als ik start blijft hij niet stationair lopen Slangetje van de rail met injectoren was lek en heb ik vervangen, loopt nu een stuk beter maar nog steeds niet goed. Als ik de auto start moet ik gas bijgeven en vast houden totdat hij overgeschakeld is op LPG. Meestal loopt hij dan als een zonnetje op LPG en soms ook niet mooi rond (toerental). Ik heb de bougies, kabels en verdeler kap met rotor nagekeken en die zijn goed. Ik heb het gevoel dat wanneer ik bv 80 rijdt hij heel licht inhoud en dan weer niet. Dit gaat eigenlijk constant door. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat het lopen op benzine betreft denk ik dat de benzineinjectoren er vervuild zijn bij de inspuitopening. Als de motor na het overschakelen naar gas dan goed loopt en je zet hem dan weer op benzine is het dan weer zo slecht.
Zijn de kleppen wel eens gesteld?
Hallo Ton. Wanneer ik de motor start als hij koud is start hij zeer moeilijk en moet ik echt doorstarten. Vervolgens start de motor rookt behoorlijk alsof hij verzopen is (ruik volgens mij ook echt benzine). Daarna schakelt hij nu het warm is vrij vlot over op gas. Op gas loopt hij eigenlijk goed. Onder het rijden schakel ik over op benzine is er eigenlijk niks aan de hand. Ik heb het gevoel als ik rij en ik laat het gas los en geef dan weer gas dat de motor nu ook heftiger reageert schokkend (dit is alleen als ik het gas helemaal los laat). Alles is volgens mij begonnen toen het slangetje wat van de rail met injectoren naar....loopt lek was. Het slangetje was poreus en viel zowat uit elkaar. Kan het zo zijn dat er iets van het slangetje naar de injectoren is gegaan? Of naar beneden naar de....(weet niet wat dat is). Kortom het rare is dat wanneer ik de motor start als deze koud is hij ook niet stationair op benzine wil lopen. Vanmorgen sloeg hij ook een keer af met het stationair lopen op LPG terwijl de motor warm was. Loopt hij soms op 2 brandstoffen of is de choke defect? Nog een vraagje. Ik heb een oude Laurel uit 1980 2.4 die vandaag is afgekeurd op 2 remslangetjes, spoorstangkogel hoesjes, 2 gaatjes in de midden demper en als advies fuseekogel links onder vervangen. Weet jij misschien een adres waar ik dit alles kan kopen?
11 jaar
Het slangetje wat ik vervangen heb (wat van de rail afkomt met injectoren) is vervangen voor een siliconenslangetje. Wanneer de motor op gas loopt zie ik wel benzine door dat slangetje lopen. Klopt dat wel???
11 jaar
Hallo Ton. Lange tijd geleden heb je ook al eens gereageerd op het stotteren en toen zei je dat waarschijnlijk de vacuumregelaar kapot was. Nou dat was nu dus het geval! Probleem opgelost hartelijk dank daar voor! Weet jij of iemand anders nog een adres voor de onderdelen van mijn Laurel?
11 jaar
Wat moet je hebben voor de Laurel
Ik zoek een middendemper, fuseekogel (was advies), 2 hoesjes voor de spoorstangen en 2x remslang.
11 jaar
Probeer Brezan of USN Centuri. Anders kunnen ze bij Bogijn.nl wel heel veel vinden.
Succes met zoeken en anders hoor ik het wel.
Gr Robin
11 jaar
Hallo Robin, De eerste 2 heb ik al gebeld zonder resultaat en de laatste ga ik zeker proberen. Je hoort nog.
Groet,
Henri
11 jaar
Hallo Robin.
Bogijn had de remslangen, stuurkogels (helaas niet de hoes wel de complete kogels, dus deze heb ik gekocht) en de fusee kogels. Voor de uitlaat ben ik helaas nog nergens geslaagd.
Groet, Henri
11 jaar
Topic kan gesloten worden
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar