close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: Slaat niet aan

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

Beste Mensen,

Ik heb een probleem met mijn Micra.
Gisterochtend wilde die niet starten terwijl ik er de avond ervoor nog mee had gereden.
Tijdens het starten ruik je wel benzine maar aanslaan wil die niet.
ANWB erbij gehaald en die constateerde dat de impulsgever in de onsteking stuk is.
Wat adviseren jullie alleen de impulsgever laten vervangen als die los verkrijgbaar is of de hele ontsteking?

Groet,
Johan

Geplaatst door

Johan35 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alleen de impulsgever eerst proberen. De rest kun je altijd nog vervangen.

kombikart 0

17 jaar

[quote=kombikart]Alleen de impulsgever eerst proberen. De rest kun je altijd nog vervangen.[/quote]
Ik heb de dealer en een sloperij gebeld.
Ze verkopen allebei alleen maar een complete ontsteking.
Weet jij een adresje voor een impulsgever?

Johan35 0

17 jaar

Hallo,

Meestal is de transistor die de bbine stuurt kapot. Deze zit in je stroomverdeler. Wat je het simpelste kan doen is het volgende. Je gaat naar de dealer en vraagt om een ontstekingstransistor met onderdeelnummer: 22020-56E16. Deze zit op bijv een Sunny N14 1.6DS motor. Deze transistor zet je als het ware op de plaats van de oude. Je plaatst de transistor zo ongeveer ter hoogte van de hoofdremcilinder tegen het schutbord, dusdanig dat tie goed in de rijwind zit. Vervolgens maak je aan de drie aansluitingen een draad zodat je daarmee bij je verdeler/bobine kan komen. Je neemt de -draad van je bobine (lichtgroen/zwart 2polige stekker) en de stuurdraad van de originele transistor (rood/geel 6polige stekker) en de derde draad maak je aan massa. De twee eerst genoemde soldeer je aan je zelfgemaakte kabelboom en de derde ergens op een goed massapunt. Ik zoek nog even precies de penbezetting uit van de transistor en het draadje in de onsteking die je door moet knippen.

Ton

Hallo,

Als je aan de onderzijde van de transistor kijkt dan zou de rechtse de signaaldraad moeten wezen, de middelste massa en de linkse de draad die je verbind met de -kant van de bobine.

Ton

[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,

Meestal is de transistor die de bbine stuurt kapot. Deze zit in je stroomverdeler. Wat je het simpelste kan doen is het volgende. Je gaat naar de dealer en vraagt om een ontstekingstransistor met onderdeelnummer: 22020-56E16. Deze zit op bijv een Sunny N14 1.6DS motor. Deze transistor zet je als het ware op de plaats van de oude. Je plaatst de transistor zo ongeveer ter hoogte van de hoofdremcilinder tegen het schutbord, dusdanig dat tie goed in de rijwind zit. Vervolgens maak je aan de drie aansluitingen een draad zodat je daarmee bij je verdeler/bobine kan komen. Je neemt de -draad van je bobine (lichtgroen/zwart 2polige stekker) en de stuurdraad van de originele transistor (rood/geel 6polige stekker) en de derde draad maak je aan massa. De twee eerst genoemde soldeer je aan je zelfgemaakte kabelboom en de derde ergens op een goed massapunt. Ik zoek nog even precies de penbezetting uit van de transistor en het draadje in de onsteking die je door moet knippen.

Ton[/quote]
Hallo Ton,

Is het dan niet mogelijk om een nieuwe transistor voor mijn type auto te kopen.
Dan hoef ik de bovenstaande ingreep van jou niet uit voeren.

Johan35 0

17 jaar

Hallo,

De transistor zit ingebouwd in de stroomverdeler. Als ik wist waar je deze los kon kopen dan vertel ik het je meteen. Eerlijk gezegt weet ik ook niet hoe die er precies uitziet. Ik haal ze verder nooit uit elkaar.

Ton

[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,

De transistor zit ingebouwd in de stroomverdeler. Als ik wist waar je deze los kon kopen dan vertel ik het je meteen. Eerlijk gezegt weet ik ook niet hoe die er precies uitziet. Ik haal ze verder nooit uit elkaar.

Ton[/quote]
Ton,

Klopt het dat de krukassensor in de ontsteking zit?

Gr. Johan

Johan35 0

17 jaar

Ja klopt

Volgens de ANWB is de impulsgever in de ontsteking stuk.
Hij liet mij dit blokje in de ontsteking zien.
Op internet zag ik op een foto dat dit blokje de krukassensor betreft.
Zou het ook aan de krukassensor kunnen liggen of blijf jij bij de transistor?

Gr. Johan

Johan35 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.