hoi allemaal,
wij hebben een probleem met een nissan Almera tino uit 2004 met een G3 gas installatie .
de auto heeft al een tijd een probleem met starten . hij start wel maar nooit in 1 keer, we moeten altijd 2 of 3 keer starten.
dit probleem bestaat al een tijd en was volgens de nissan garage een probleem met de cilinderkop.
dit klopte want de kleptiming was zo slecht dat hij stationair maar op 2 poten liep, vandaar slecht starten .
de cilinderkop in recentelijk gereviseerd maar het slechte starten blijft. als hij eenmaal loopt, draait hij heel netjes en rustig.
nu we een 10000 km verder zijn begint het storingslampje in de auto soms te branden en bij het uitlezen krijgen we code p0420.
volgens veel forums de lambda of de kat of een pruitstuk lekkage . lambda's zijn goed volgens garage en lekkage gecontroleerd maar niks gevonden. voor we aan de kat beginnen heeft iemand nog een suggestie ? zit er ergens een vacuumklep die dit soort storingen kan geven ?
auto start altijd benzine en gaat pas na 30 sec of langer op gas draaien .
wie o wie heeft er een tip of idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
P0420 heeft te maken met een te lage omzettingsgraad van de katalysator. Deze is dus stuk.
Ik denk dat de katalysator teveel te lijden gehad heeft van het slechte starten en het op twee poten lopen.
Waarschijnlijk loopt de auto op benzine niet goed door vervuiling van de injectoren (auto start op benzine) en daardoor is teveel onverbrande benzine in de kat gekomen.
Eerst zorgen dat de auto op benzine goed gaat draaien door er eens een poosje op benzine mee te rijden,ook injectorreiniger toevoegen en 25 liter V-power tanken en dat eens oprijden.
daar knapt de auto meestal wel goed van op.
Mocht dit niet helpen kun je de injectoren ultrasoon laten reinigen.
Het kan ook zijn dat de auto op twee brandstoffen start,injector onderbreker relais kapot (afhankelijk welke installatie erin zit).
Wat was dan de diagnose om de kop te reviseren?.
Kleppen niet meer te stellen?.
alleen slecht starten vind ik geen goede reden om de boel los te trekken.
Geen compressie of lektest niet goed is een reden om de kop los te halen,als dat niet het geval is is er wat anders aan de hand.
Eerlijk gezegd is dit type niet echt geschikt voor gas,kleppen moeten nog handmatig gesteld worden.
10 jaar
De nissan dealer heeft de auto uitgelezen en kwam tot de conclusie dat de kleppen zo ingeslagen en verbrand waren dat de kleppen als het ware gewoon open bleven staan. dit is ook bevestigd door de man van het revisie bedrijf . we kunnen horen dat de auto alleen op benzine start, omdat de injecteurs van de g3 installatie pas na enige tijd beginnen te tikkeren. maak kan een slechte katalysator leiden tot slecht starten ? een auto moet toch eerst lopen om de emissie te kunnen regelen ? daarbij komt toch dat gas een hogere temperaturen met zich mee brengt waardoor een uitlaat of katalysator ook eerder schoon brand waardoor eventueel een teveel aan brandstof snel weg brand ?
10 jaar
Doordat de kleppen niet goed sluiten verbrand de ontstoken benzine in de kat.
Maar slecht starten heeft niks met de kat te maken,zit er een installatie van vialle in?.
Hoe rijd de auto op benzine ?.
Rijd de auto dan goed zonder haperingen?.
10 jaar
auto rijd verder goed . starten word alleen steeds slechter .
heel soms een hapering met koude motor .maar dat is een paar sec.
we gaan de o-ringen die tussen de injectoren en de rail zitten vervangen.
misschien dat hij zijn vacuum in het brandstof systeem niet vast houd door valse lucht.
wat voor systeem er in zit weet ik niet echt . tis namelijk de auto van mijn invalide vader.
maar ik zoek het nog even uit welk type er in zit .
10 jaar
Auto rijd verder goed.
Ik bedoel als je de auto op handmatig op benzine zet en gaat rijden rijd de auto dan ook goed?.
Op gas zal die best goed rijden,maar het starten moet de auto op benzine doen.
Als de injectoren van het benzine gedeelte vervuild zijn rijd tie niet prettig op benzine,dat veroorzaakt dan ook vaak het slechte starten.
Of het onderbrekerrelais is kapot en de auto start op twee brandstoffen.
10 jaar
je merkt geen verschil op benzine .
kan een verkeerde type uitlaat zorgen voor een slechte startende auto ?
me vader had het er over sinds dat er een nieuwe uitlaat onder gekomen is starte hij slecht .
het lijkt mij toeval .. maar kan het dat een uitlaat voor een type 1,6 problemen geeft ?
10 jaar
Nu even terug naar het begin,auto word weggebracht omdat tie slecht start,vervolgens word de kop gereviseerd wat niet weinig kost en nog start tie slecht.
Ik zou met de auto terug gaan en vragen wat er nu aan het slechte starten gedaan is.
Uiteindelijk ben je een boel geld kwijt en het probleem is nog hetzelfde,hij start slecht.
Ik zou garantie claimen omdat de auto nog steeds niet goed is,en de diagnose luidde:ingebrande klepzetels.
Dat zou het slechte starten veroorzaken,na reparatie nog steeds dezelfde klacht,dus terug naar de garage en garantie op de reparatie claimen.
10 jaar
ok even vanaf het begin.
de auto starte slecht maar daar is redelijk lang mee doorgereden.
toen langs de garage en die constateerde dat het aan de kleppen kon leggen .
bij nader onderzoek bleek dat deze niet meer te stellen waren .
volgens de offerte van de garage was de rekening bijna 2800 euro voor een revisie.
dit geld was er niet dus aangezien ik ook monteur ben maar dan generatoren heb ik de kop gedemonteerd en
en zelf laten reviseren . dit scheelde behoorlijk in de kosten .
echter blijft de auto slecht starten. ik heb geen meet apparatuur en geen voorraad onderdelen wat is even uit kan wisselen .
rijden gaat goed zowel op gas als benzine.blok loopt mooi rond .
de dingen waar ik aan denk zijn . o-ringen injecteurs , bdp sensor .
of een slecht brandstoffilter . (al zie ik die niet zomaar ergens tussen de leidingen zitten )
10 jaar
Hij start slecht,maar als de motor uiteindelijk loopt loopt de motor mooi rond.klopt dit?.
Het kan ook zijn dat je zolang doorstart dat de motor uiteindelijk op lpg start,afhankelijk welke installatie erin zit,bij een AG installatie is dit mogelijk.
Een vialle installatie gaat over op lpg als de watertemp 40 graden is.
Nogmaals mijn vraag:als je de auto puur op benzine start start de motor dan ook slecht?.
Als je de auto op benzine wegzet en de volgende dag start,start de auto dan ook slecht?.
Kortom,gewoon even niet op lpg gaan rijden,eerst lokaliseren waar dat slechte starten vandaan komt,kat is toch al naar de haaien.
Wat je ook nog kunt doen is de zekering van de lpg installatie eruit halen en kijken hoe die dan start in de ochtend op benzine welteverstaan.
Ik vermoed dat dat er op twee brandstoffen gestart word of de injectoren zijn vervuild.
Als je niet voldoende benzine druk hebt of dat er iets aan de pomp mankeert moet je dit ook merken tijdens rijden op benzine.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar