auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Almera Tino: Soms inhouden en roken

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: yd22

Net terug van vakantie uit Frankrijk.
Daar problemen gehad, soms inhouden en roken en geen vermogen op dat moment.
De motor maakt dan een ander geluid. De anwb in frankrijk bij de auto laten komen, deze twijfelde tussen de brandstofpomp in de tank of de EGR klep. Met de hamer heeft hij de EGR klep onderhanden genomen, dit gaf zover resultaat dat ik weer kon rijden. Op verzoek van mij heeft de alarmcentrale een garage gezocht die de auto zou maken ( dit was echter een afsleepdienst en heeft me een halve vakantie dag gekost qua afstand )
Ben verder gereden met dit probleem en heb zelf ook nog gekeken of er een brandstofpomp in de tank zit die niet draait. Volgens de ANWB helpdesk zit er geen pomp in de tank, kijk nu thuis in het kluwer handboek en die heeft het wel over een pomp in de tank. De zekering fuelpomp is aanwezig en heel. Volgens de ANWB zelfaanzuigend
De auto in Montauban bij nissan uit laten lezen en die zei dat de lmm defect was en de egr klep. Kosten om te repareren 1300 euro. Heb alleen de lmm vervangen ( is dus orgineel ) 525 euro inclusief 1 uur storing zoeken.( meen P0118 )
Dit heeft geen resultaat gehad.Heb al het electrische gedeelte van de EGR gehaald en de klep zit niet vast ( is met de hand in te drukken ) Een nissan monteur ,die toevallig op de camping stond, had nog nooit problemen met de EGR meegemaakt. Ik zou de eerste zijn. Met de zoekfunctie kom ik andere verhalen tegen.
Mijn vragen zijn dus:
* Zit er een pomp in de tank?
* Kan het elelectische gedeelte van de EGR defect zijn ( op contact aan beweegt de aansturing ongeveer een centimeter)
* zit het relais van de pomp tegen de wielkast bij de zekeringen ( volgens Kluwer )
* de buitentemperatuur op het daschboard is ook in de war, de ene keer 14 graden een minuut later 23 graden
* gevraagd aan de garage in Montauban om de EGR pijp met een dichte pakking af te sluiten, dit wilde ze niet doen dat gaf motorschade, is dat waar?

Uitlezen thuis met een obd2 uitlezer van luccio geeft geen foutcodes

Geplaatst door

Marius Kuijt (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet even naar de swirl=valve kijken die in de inlaat zit. Die blijft wel eens plakken. Deze is vacuum gestuurd door een klepje wat bovenop het inlaatspruitstuk zit. Als je het slangetje eraf haalt zou het over moeten wezen.

Wat die motorschade betreft, naar mijn weten onzin.

Hoi Ton,

Ik heb het slangetje dat naar het vacuumdoosje van de wervelklep gaat bij de magneetklep los gehaald.
Mocht het probleem over zijn dan hoor je het, moet boodschappen halen dus dat wordt gelijk zijn testrit.
Weet je toevallig ook antwoord op de vraag of er nu wel of niet een pomp in de tank zit?

Groet Marius

Marius Kuijt 0

12 jaar

Hoi Ton,

Testrit gemaakt met het slangetje los, inderdaad het vermogen is terug. Als ik het slangetje er weer op zet trek ik weer op als een Fiat Panda bouwjaar 1983 die ik ooit heb gehad.
De wervelklep, blijft hij plakken in het inlaatspruitstuk of in de vacuumdoos met stangetje ?
Is deze met reiniging gangbaar te krijgen of is vervanging noodzakelijk ?

Al vast bedankt voor je feedback, ben met 10 minuten werk al verder dan ik gehoopt had.

Groet Marius
[url=http://postimage.org/image/5wq0il69j/][img]http://s7.postimage.org/5wq0il69j/2012_0...[/img][/url]

Marius Kuijt 0

12 jaar

Graag gedaan. Ik denk dat het spruitstuk vol met roet zit en dat tie daardoor hapert.
Er zit geen pomp in de tank en dat relais is van de gloeistiften.

Ga morgen kijken of ik de klep zo schoon kan krijgen, zodat hij weer werkt zoals NISSAN het bedoeld heeft.
Ton bedankt voor de antwoorden, Topic mag van mij gesloten worden

Marius Kuijt 0

12 jaar

Laatste bericht, klep niet schoon gemaakt. Inlaatspruitstuk moet los vermoed ik. Ben er wel achter dat de vorige eigenaar ook problemen heeft gehad met de wervelklep, deze was creatief vastgemaakt met 2 tie raps.
1 tie rap was gebroken waardoor de klep weer vrolijk meedeed.
Heb nu het slangetje weer vastgezet en de groene stekker op de magneetventiel losgemaakt, zodat de onderdruk niet meer doorgestuurd wordt richting wervelklep. Auto rijd weer als vanouds

Marius Kuijt 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.