Nissan Sunny 1992: stationair toerental schommeld

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: sr20de

Hallo
Motor sr20de (2.0i) regelt maar zelden af naar 850 rpm, vaak blijft deze hangen rond de 1500 rpm soms zakt deze na kortstondig gasgeven wel weer normaal terug naar 850 rpm. Ook komt het voor dat het toerental zoekerig blijft schommelen tussen 850 en 1500 rpm. De A.A.C. klep (luchtomloopklep) heb ik al gereinigt en de gasklep valt mooi terug op de aanslag. Ook heb ik visueel gezocht of er valse lucht aangezogen kon worden maar dit zag er (van boven af) allemaal goed uit.

Weet iemand hier raad mee of heb ik misschien iets over het hoofd gezien??

BVD groeten rik

rikvdk

Geplaatst door rikvdk (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Sunny? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

mkampstra (0) PRO, 17 jaar geleden

Foutcodes?
Dynamo?
Temperatuursensor?
Kleine wilde gokjes, Wilde Autodata opstarten maar de pc loopt vast.

rikvdk (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit had ik al gechecked en was allemaal normaal, toch bedankt

mkampstra (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit hier een luchtmassameter in? Zo ja is deze in orde?
Het kan nog in de brandstofdruk zitten. Is de regelaar in orde?
Als dit allemaal in orde is zou ik het toch zoeken in de stationair toerental luchtregelklep.
Afstellen van dit ding: Motor starten, 2 min +-2000rpm laten draaien. 3x verhogen tot boven 2500 rpm. 1 minuut stationair laten draaien.
Motor/contact UIT, Multistekker gaskleppositiesensor losnemen, Wacht enkele seconden tot toerental stabiel is. Nu moet het stationair 700 +-50 rpm zijn. Dit is af te stellen met te stationair toerental luchtregelklep. Indien in orde. Het contact uit.. stekker gaskleppositiemeter opnieuw aansluiten. Start de motor. Verhoog toerental 3 x boven 2500 rpm. Laat stationair draaien. Nu moet het ongeveer 750 rpm zijn.

Hoop dat je er wat aan hebt,

rikvdk (0) PRO, 17 jaar geleden

Toch de AAC klep. Andere gemonteerd en het probleem was direct minder en na de AAC klep goed afgesteld te hebben was het probleem weg en nog bedankt voor de moeite!

jillaldo (0), 16 jaar geleden

ik heb het zelfde probleem wt kost zo'n aac klep ongeveer

piet7 (0), 15 jaar geleden

Beste techneuten,

Ik heb een Nissan Primera P11 1600 16v van 1999 met benzine motortype: GA 16 DE, heeft 125 000 km op de teller.
Is het nu wel of toch niet nodig om de kleppen te stellen of heeft deze motor zelfstellende hydraulische klepstoters??
Als het toch moet gebeuren waar haal ik dan de afstelgegevens vandaan??
Alvast bedankt voor reactie.
Groeten Piet

Nissanwielmonteur (0) PRO, 15 jaar geleden

Hallo Piet,

Kleppen stellen is bij deze motor normaal gesproken niet nodig.
De auto heeft stelplaatjes.
inlaat 0.21-0.49mm
uitlaat 0.30-0.58mm

Ton

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.