na een testrit met een in nieuwstaat verkerende primera 2.0 op LPG3 van 1997, met 230000 km op de klok viel mij op dat de motor een lichte, metaalachtige,snelle tik laat horen. Het lijkt uit de cilinderkop te komen en het klinkt voor mij als een tikkende klep.
De verkoper bezweert echter dat het geluid de injectoren zijn en dat het normaal is.
De tik versnelt met het gas geven. De motor loopt verder goed.
Kunnen de injectoren dit geluid maken of is het een ...verhaal?
B.v.d.
Geplaatst door danny1952 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden
geloof nooit een verkoper van autos andere ook niet
Michel7773 (0) PRO, 20 jaar geleden
Als het een vialle gasinstallatie is is het normaal dat je de injectoren wel iets hoort tikken maar ik durf hiervandaan niet te zeggen of het bij jouw ook het geval is.
hakeemolajuwon (0) PRO, 20 jaar geleden
Oplossing is simpel: tijdens het lopen van de motor de gasinstallatie uitschakelen. Dan moet het geluid verminderen.
Rene9571 (0), 20 jaar geleden
Hallo, de kans is groot dat er 1 of meerdere lekke kleppen in de kop zitten. De oorzaak hiervan is het rijden op LPG. De materialen zijn niet bestand tegen de hoge verbrandingstemperatuur. Een eventuele oplossing is het demonteren van de kop en het monteren van gasgeschikte klepzetels. Succes Rene
aupers (0) PRO, 20 jaar geleden
De Nissan 2 liter motoren hebben zeer weinig problemen met kleppen, harde zittingen en hydraulische stoters. Bij normaal gebruik moet 300000 km mogelijk zijn met deze motor op LPG.
Paul
Rene9571 (0), 20 jaar geleden
Sorry ik zag de klacht maar had niet echt naar het merk gekeken. Ik heb al een keer dit type gehad voor reparatie met dezelfde klacht. Geconstateerd: kleptuimelaars ingelopen op de nokkenassen. Door het verloren materiaal van de nokkenassen was er een drijfstanglager uitgelopen.
Succes Rene
Rene9571 (0), 20 jaar geleden
Oorzaak was trouwens dat de smeerleidingen van de nokkenassen dichtgeslipt waren.
Rene
Michel7773 (0) PRO, 20 jaar geleden
Waarschijnlijk door gebrek aan onderhoud en "hema" olie.....
hakeemolajuwon (0) PRO, 20 jaar geleden
Maar ondertussen had ene Rene zijn oordeel wat betreft autogas al weer klaar..........toch?
Rene9571 (0), 20 jaar geleden
Sorry hoor maar het is een veel voorkomend probleem bij LPG en verder zullen we afwachten of mijn tweede conclusie juist is.
hakeemolajuwon (0) PRO, 20 jaar geleden
Een veel voorkomend probleem bij peperkoek motoren zal je bedoelen. Neem nou de Zetec E die probleemloos 3.5 ton op gas draait. Daarna komt de Zetec S die nog geen 20.000 km op gas haalt. De kwaliteit van het gas blijft dezelfde alleen de motoren niet.
Rene9571 (0), 20 jaar geleden
Het probleem komt vooral voor bij motoren met hydr. klepstoters. Als je mech. klepstoters hebt kun je dit probleem lang voorblijven door de klepspeling wat ruimer te zetten.Heeft niet echt iets met peperkoekmotoren te maken. Over oordelen gesroken.
Rene
hakeemolajuwon (0) PRO, 20 jaar geleden
Ook niet helemaal waar want de Zetec E heeft hydraulische stoters en de Zetec S niet. Heeft alles te maken met de keus van de motorenfabrikant voor de kwaliteit van het materiaal dat ze toepassen. Goedkope peperkoek maakt slechte motoren.