Hallo,
Af en toe blijven de voorremmen vast hangen.
S, morgens als ik weg rij zijn de remmen ok, maar hoe vaker ik rem hoe hoger de rempedaal blijft staan.
Als de rempedaal boven staat dan lopen de remmen vast, kom niet meer voor of achteruit......handig als je midden op een brug staat....
En in 1 keer springen ze weer los, daarna het zelfde verhaal..
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Draai als dit gebeurd eens de ontluchtnippels los op de remklauwen.
Er kan een inwendige zwelling zitten in de remslangen of er is iets mis met de hoofremcilinder waardoor de retour niet optimaal werkt en er dus druk op het systeem blijft staan.
Ik vermoed dat je hoofdremcilinder niet goed terug komt ,bodemklep defect waardoor de remdruk niet weg kan.
Hoe zwart is de remolie , systeem vervuild
Zit er wel voldoende vrije slag op je rempedaal.
Als het gebeurt geef dan eens een tik tegen de hoofdremcilinder is het dan goed heb je de locatie van het probleem gevonden.
Kun je het niet simuleren zonder terijden , auto op de krik en op het pedaal pompen tot het voorwiel vast zit en dan onderzoeken.
Vandaag hoofdremcilinder nagekeken, ik weet niet of je de bodemklep kunt verwijderen, eerste deel wel uit elkaar gehad, zag niks geks.
Terug gemonteerd en nieuwe remolie erin gedaan, maar krijgen de remmen niet ontlucht, met de pedaal pompen komt alleen rechtsvoor remvloeistof eruit, andere 3 wielen kom niks uit, je ziet de remvloeistof op en neer gaan door de slang wat op de ontluchtingnippel zit..dus pompt en zuig de vloeistof terug......
Je voelt ook niet dat de pedaal remvloeistof pompt.
Kan ik de bodemklep verwijderen of wordt het een nieuwe hoofdremcilinder?
Ik neem aan dat de remleiding op de zijkant van de hoofdremcilinder de retour is, remleiding bovenop de aanvoer richting de ABS, de ABS hoeft toch niet te worden ontlucht??
12 jaar
Die leiding aan de zijkant heeft dezelfde functie als die bovenop. Een auto is namelijk voorzien van 2 remkringen LV+RA en RV+LA. Vandaar dus ook 2 uitgangen.
Als je ontlucht dan doe je dat het beste met een pulserende remontluchter. Maar met een 2e persoon die trapt gaat het ook wel goed komen.
Dus revisieset of een nieuwe?
Ik zag ook luchtbellen met pompen in het reservoir......ik weet het niet meer heb toch al vaak auto,s ontlucht.
12 jaar
Je zegt je ziet het heen en weer pompen.
Heb je goed ontlucht? dus rempedaal stukje in en vasthouden, dan nippel los, vloeistof loopt weg.
Nippel vast en nu pedaal weer los en pompen, vast>nippel los> ontluchten>nippel vast> en pompen enz.
Er komt linksvoor helemaal geen vloeistof uit.
De manier van ontluchten weet ik wel, ik heb ook een flesje kun je via 1 bar druk ontluchten, alleen past de dop niet op het reservoir....nissan heeft een andere dop.
Het is trouwens een Primera geen almera zie ik nu pas.......
12 jaar
hoofdremcilinder vervangen alles ok.
12 jaar
Dat is mooi dat we toch in de goede richting zaten .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar