Kan iemand aankoopadviezen geven voor een Opel Astra G, voorkeur stationcar.
1. Welke motor wordt aangeraden
2. Zijn er nog specifieke zwakke punten van deze Astra's ?
Bedoeling is wel om één keer per jaar een vouwwagen te trekken, verder geen intensief gebruik (nog geen 10000 km per jaar).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1.7 DTI is de beste motor voor zo ne astra, dit is een isuzi motor!
Nopel,met 10.000km per jaar een diesel, dat word duur rijden.
Persoonlijk vind ik het geen topper, het is geen slechte auto.
Echt zwakke punten kennen de benzine uitvoeringen niet.
17 jaar
Als je lekker wilt rijden zijn de 1.6 16V en 1.8 16v motoren wel lekker.
deze lopen redelijk zuinig, zijn best betrouwbaar.
de 1.6 8V is eigenlijk TE licht voor deze auto.
Astra-G:
onderstel geluiden.
schermpje in de auto (vaak pixel uitval)
voor de rest zijn het wel betoruwbare auto's
Willem
best een benzine als je zo weinig rijdt ; altijd op tijd de distributieriem en waterpomp vervangen ;
zijn echt wel goeie wagens
[quote=nopel]1.7 DTI is de beste motor voor zo ne astra, dit is een isuzi motor![/quote]
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal. De 1.7 diesel staat juist bekend als niet zo best.
Ik heb zo'n ding gehad met en elkaar gelopen blok. Toen ik op zoek ging bleken er alleen maar blokken GEVRAAGD.
Michel
17 jaar
Heb 5 jaar gereden met een astra G 1.6 16v ,paar keer naar het zuiden gereden met caravan van 1ton...
Opel had 156000km en nooit heb ik moeten naar garage gaan voor problemen.Wel eens de distributieriem en waterpomp laten vervangen op 60000km en op 130000km....
Maar voor de rest hele goeie wagen!!
17 jaar
[quote=Willem12089]Als je lekker wilt rijden zijn de 1.6 16V en 1.8 16v motoren wel lekker.
deze lopen redelijk zuinig, zijn best betrouwbaar.
de 1.6 8V is eigenlijk TE licht voor deze auto.
Astra-G:
onderstel geluiden.
schermpje in de auto (vaak pixel uitval)
voor de rest zijn het wel betoruwbare auto's
Willem[/quote]
Ben ik niet met je eens, ik heb een 1999 astra G en daarvoor een 2000 astra G beide 1600i 8 kleppers beide stationwagons, geen problemen, geen oliezuipers zoals de 16 kleppers, tuurlijk 75 pk ipv 100 pk bij de 16 klepper, maar de 8 klepper is snel genoeg om prima mee te komen in het verkeer dus helemaal niet te licht, een verbruik tussen de 1:14 en 1:15. en er staat nu ergens iets van 130.000 op de teller, twee keer de distrubutieriem vervangen en een keer de thermostaat en een keer remblokjes.
Mark
die 1700 motoren zijn echt nie slecht hoor ; het gebeurt wel dat de moer van de oliepomp loskomt , maa als je je wagen in een officiele opel garage laat onderhouden dan wordt dit preventief gecontroleerd en dan bespaar je je een motor ; dat heb je bij auto 5 of speedy .... niet
Als er 1 motor slecht is is dat de 1.7 dti.
Ecu van de brandstofpomp,
Warmtewisselaar,
startmotor,
Dynamo's gaan wel eens.
Zoals gezegd moer van oliepomp.
olielekkage distributiezijde.
inspuitpomp.
Ik zou um niet willen hebben :D
goh ja ,
tegenwoordig zijn er bij elke motor wel problemen
de dieselpomp van een 20DT gaat ook vaak kapot
isuzu kan inderdaad geen starters en alternatoren maken , da weten we al 15 jaar ;
voor de rest rijdt deze motor prima en wij hebben al vele astra's met 200.000 KM
alé alé santa fee ;
de meeste mensen zullen die 200.000 KM nooit doen alorens ze hem vervangen ;
elk zijn gedacht , maar liever een isuzu motor dan een X17DTL hoor , zo'n slak
heb er zelf eentje uit 1999,heeft nu 280.000 gelopen op lpg.
Nog nooit kop eraf geweest,loopt nog steeds netjes,geen gekke dingen gehad.
Is een 1.6 8 klepper en verbruikt geen olie.
Loopt op gas 1 op 12 en benzine rond de 1 op 15 a 1 op 16
Hou wel bij een wat oudere astra ( 1998/1999) de wielrandjes in de gaten,de mijne begint toch ietsje te roesten,maar is niet agressief.
17 jaar
heb sinds 2 maand een astra 1.6 8v uit 2002 met slechts 14.000km.
daarnaast heb nog een astra 1.6 8v uit 1994.
Astra-G 1.6 8V vind ik veel lekkerder rijden dan de 16v variant! heerlijk schakellui rijden!
Ga dan wel voor de Z1.6SE (84pk) ipv de x1.6szr(75pk). De eerste is in 2001 in de plaats gekomen voor de x1.6szr
Mocht je een vouwwagen gaan trekken ben ik ervan verzekerd dat de auto voldoende vermogen heeft.
Dat deze motor echt te licht is voor deze auto is echt FLAUWEKUL. Ik vind hem zelfs pittig in vergelijking tot mijn andere astra (x1.6sz)
Succes! en als je nog vragen hebt stel ze...
17 jaar
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb nu (nog) een Ford Focus 1.6 stationcar, door en de vele optredende irritaties / defecten hebben (ondanks dat de dealer er alles aan doet om een oplossing te bieden, wat helaas meestal niet lukt) ben ik het zat en ga op zoek naar een opvolger. Ik vind de Astra G mooi om te zien (de H niet met de enorme koplampen en "lijkwagenuiterlijk" bij de stationcar), dit wordt dus een potentiële kandidaat.
17 jaar
Ik zou lekker voor een jap gaan als je zoveel problemen hebt gehad.
Ook die astra kan er wat van, wat betreft irritante storingen.
Wat ik zo in mijn directe omgeving zie van de mensen die er mee rijden, word ik niet vrolijk van.
Als je geen gezeur wil hebben, ga dan maar voor een jap.
kwa design niet top, maar dat is een astra ook niet.
17 jaar
een duitse wagen is toch nog iets anders dan een jap hoor ; ik breek een jap nie af , maar de afwerking is meestal plastiekerig en maakt veel lawaai ;meestal zijn jap onderdelen veel duurder ;
een astra is en goeie wagen , maar zoals alle wagens moet je er een beetje geluk mee hebben ; en ook de rijstijl doet veel aan veel problemen
Nou ik breek een jap wel af, wat een goedkope troep zit daar tussen zeg, nee dan liever een degelijke duitser, veel zegt ook over hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan dus onderhoudsboekjes inkijken of hij altijd bij de dealer netjes op tijd zijn onderhoud heeft gehad enz.
Mark
[quote=pe3hmp]veel zegt ook over hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan dus onderhoudsboekjes inkijken of hij altijd bij de dealer netjes op tijd zijn onderhoud heeft gehad enz.
Mark[/quote]
Hoef je bij een jap niet naar te kijken, loopt altijd.
"Verlichting onder de motorkap bij een degelijke duitser ???????, WAAROM, je kunt toch ook oliepeilen als het licht is!!!!!!!!!!"
Gasveren onder de klep van een degelijke duitser ?????? WAAROM, die ene keer per jaar, dat ze bij de APK het chassisnummer moeten nakijken.!!!!!!!!
Onderdelen van een DEGELIJKE duitser veel goedkoper ???????? KWANTITEIT is ook omzet.
Laat mij lekker mijn goedkoop afgewerkte jappie rijden, hij is ook lekker goedkoop in onderhoud, is nooit niks aan.
PS, heb jij ooit al TWO-TONE deurrubbers op een jap gezien ?????, af fabriek ?????? ( Lekker goedkoop hé )
Groeten Jappie
Het gehalte TAAIHEID van een jap is natuurlijk prima. Oke, het is eenheidsworst, maar over de kwaliteit hoef je echt niet in te zitten. Onderdelen zijn wel iets duurder.
Sytze
oke, maar daar ging dit topic niet over.
De vraag was, of een astra station een waardige vervanger voor een focus is.
Nou, het enige wat ik veel meemaak aan die stations, is dat de schokdempers met de regelmaat van de klok afbreken achter, maar voor DIE kosten hoef je het niet te laten.
Groeten Marcel
de 1999 astrag G van mij heeft daar nog geen last van, hoewel ik wel het vermoeden begin te krijgen dat de oppompbare luchtvering niet meer helemaal 100% luchtdicht is, maar als die kapot gaat schijn je er ook gewone veren onder te kunnen gooien en na 8 jaar begint bij iedere fabrikant de schokbreker wel minder te worden, nee dan jappanse onderdelen, duur en vaak moeilijk te krijgen en dan sta je daar met je plastieke jappaner.....
Ga je toch lekker "Frans" rijden....?
Dan kom je tenminste nog eens op deze site...!
17 jaar
LOL, bij franse wagens heb je het probleem van waar zitten al die tig schroeven die alles vasthouden verborgen :-) en hebben ze er in de fabriek wel overna gedacht dat het misschien ooit eens los moet kunnen ?
Hahahaha! Nou, die schroeven heb je anders ZO te pakken hoor!
Zoek een slechte weg uit en luister naar het gekraak en getsjirp van de kunstof delen.
Geheid dat je de schroeven rap vindt!
17 jaar
[quote=hellbat]oke, maar daar ging dit topic niet over.
De vraag was, of een astra station een waardige vervanger voor een focus is.
Nou, het enige wat ik veel meemaak aan die stations, is dat de schokdempers met de regelmaat van de klok afbreken achter, maar voor DIE kosten hoef je het niet te laten.
Groeten Marcel[/quote]
Sorry hoor maar werk al vele jaren bij Opel verdeler de vering laat het wel eens afweten maar de schokbrekers niet zo snel hoor
Wat er velen Vergeten is
ALS JE EEN TREKHAAK ZET DAT ER OOK ANDERE VEREN OPMOETEN !!!!!!!!!!!!!!!!
Dit vergeten de meeste garages en zeker de snel centers
Al eens berekend wat een gewicht op de wagen komt voor een volledig gezin en daar een Kar achter ??[
de veren van een astra g achteraan breken zo al gemakkelijk , zonder trekhaak ;
wij hebben nog nooit andere veren gemonteerd als we een trekhaak monteren ;
dan wordt een trekhaak onbetaalbaar
[quote=opc8275]de veren van een astra g achteraan breken zo al gemakkelijk , zonder trekhaak ;
wij hebben nog nooit andere veren gemonteerd als we een trekhaak monteren ;[/quote]
Klop ze breken wel gemakkelijk en we steken ook maar versterkte als de klant akkoord is maar eens stuk steeds versterkte eronder
Hebben jullie dan het probleem met die schokbrekers dat breken ?
Als ik dit al weer hoor , dan ben ik blij dat ik een jap rij.
Zit overigens ook een haak achter en lpg-g3.
Al die aanpassingen en probleempjes die op duiken bij die europeanen, dan maar een fantasieloze jap.
Ik heb 5 volkswagens gereden en audi en peugeot, gingen allemaal op de km af keurig naar de garage, maar dat koste dan ook een lieve duit aan onderhoud.
Mijn hart ligt bij vw en audi, eerlijk is eerlijk, prachtige robuuste autos en gewoon mooi om te zien.
Stap een vw of een audi binnen en het is allemaal degelijk om te zien en gemaakt voor jarenlang gebruik.
Maar bij elke vw maar weer die wielremcilinders en weer die distributieriem met rollen en waterpomp en cuppende banden en ashoesjes en homokineten en schokdempers en springende koppeling en dat alles met soms nog geen ton op de teller.
De audi was een uitzondering, maar die reed ik in mekaar.
De franse auto kende weer veel plotselinge storingen en ergernissen.
Nu deze jap, goed een zwaluw maakt nog geen zomer, maar de manier waarop deze auto in elkaar zit is niet te vergelijken.
Deze komt al uit engeland en is minder dan de modellen uit japan.
Maar 2 ton gelopen en geen kraakje of rammeltje te horen, onderhoud komt op als poepen en wanner het mij uitkomt.
De lambdasonde is vervangen en 2 draagarmen en een abs-sensor, de rest is nog origineel.
Kom daar maar eens om bij de meeste europeanen en laten we eerlijk zijn, een astra is toch ook geen wereldschokkend model om te zien.
Dus Robert, ik zou toch nog maar even rond kijken en er over nadenken alvorens een opel te kopen.
Een ford of een 0pel is lood om oud ijzer, feitelijk loop je dan weer tegen dezelfde probleempjes aan.
17 jaar
Andere veren onder een auto(ongeacht of het een opel is) omdat er een caravan of aanhanger achter kan is een beetje onzin, immers je caravan of aanhanger moet in balans zijn, is het niet in balans dan kun je de veren slopen maar dat is dan pure onkunde van de gebruiker, vanaf fabriek zijn de veren sterk genoeg voor jaren lang gebruik, maar tja overal duiken die rot drempels op die vaak nog niet eens aan de voorwaarden voldoen, kijk dat zijn pas veer slopers.
[quote=pe3hmp]Andere veren onder een auto(ongeacht of het een opel is) omdat er een caravan of aanhanger achter kan is een beetje onzin, immers je caravan of aanhanger moet in balans zijn, is het niet in balans dan kun je de veren slopen maar dat is dan pure onkunde van de gebruiker, vanaf fabriek zijn de veren sterk genoeg voor jaren lang gebruik, maar tja overal duiken die rot drempels op die vaak nog niet eens aan de voorwaarden voldoen, kijk dat zijn pas veer slopers.[/quote]
Je haalt me de woorden uit de mond. Vergeet niet dat het vertikale kogelgewicht bijna altijd 50 kg en op zijn allerhoogst 75kg mag zijn.
Dat houden alle veren prima. Het wordt pas problematisch wanneer je van alles gaat laden. Ik heb ook nog nooit andere veren geplaatst alleen omdat er een trekhaak onder kwam.....
Sytze
Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik heb altijd met Opel gereden, vandaar mijn voorkeur. De Focus is in de basis goed, echter er zijn vele kleine storingen die niet oplosbaar zijn / horen bij de auto ("producteigenschappen" wordt er gezegd). Bijvoorbeeld is de Focus met vouwwagen (750 kg) bijna niet meer vooruit te branden (max 1200 kg!) en dat met 101 pk.
Misschien is een Jap ook een goede keuze, zal eens gaan kijken bij Toyota.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar