Heb nu een probleem waar ik niet uit kom?
Om de zoveel km gaat de teller uit, en beginnen er lampjes te branden op mijn dashbord, en begint de auto zwaar te sturen?? En plotseling uit het niets doet alles het weer.
Zelf had ik gehoord dat het te maken kan hebben met de sensoren van mijn abs..?
Maar waar zit die sensor die ook mijn km teller in werking zet, links of rechts? En hoe kan ik het beste die sensor schoonmaken?
Ik snap dat het wiel eraf moet, maar wat moet er vervolgens nog gedemonteerd worden om bij die sensor te komen? Is dat gemakkelijk zelf te doen?
Wie kan mij helpen met dit probleem..?!
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vervang de massakabel naar het blok, meestal is dat de boosdoener.
Roy
Ik ben zelf een leek in dat soort dingen.
Hoe kan ik dat het beste doen? En is het probleem dan waarschijnlijk verholpen?
Bart
12 jaar
Ligt het niet aan mijn abs pomp toevallig?
Waar kan ik mijn auto goedkoop uit laten lezen? Wel een vod..!
Groet, Bart
12 jaar
dat horen van de abs sensor is correct en zou een uitval van de km teller tot gevolg hebben. Impuls wordt gegeven door de sensor links achter.
Het uitvallen van de km teller in combinatie met het oplichten van diverse lampjes duidt op 2 dingen. 1. een kaputte ecu 2. massaprobleem.
Uit ervaring is het een massaprobleem van het blok naad de carosserie waardoor er massa wordt getrokken via het dashbord naar het blok. De oorzaak ins een slechte massakabel van het blok naar de carosserie.
Controle door een startkabel op de minpool van de accu aan het blok te bevestigen. Is de storing dan weg dient de massakabel te worden vervangen.
Uitlezen heeft geen zin daat deze storing geen code achterlegt.
sorry, meer jip en janneke kan ik het niet uitleggen :)
12 jaar
Mijn motor management lampje begint ook met de rest mee te branden.. Hoe kan dat dan?
Ik zal hem es ff testen dan, voordat ik hem uit laten lezen. Want er staat een afspraak gepland op zaterdag.
Groet
12 jaar
Hoe bedoelde je dat met de startkabel?
Kun je dat wat beter uitleggen?
De ene klem op min en de andere op het blok of zo (i.p.v. de plus).. en met de auto op contact denk ik of niet?
12 jaar
gisteren laten uit lezen met een Tech 2..
We kunnen niet in het abs systeem komen! Iemand een idee waarom dat niet mogelijk is?
Computer kapot, of zou er iets kunnen zijn met de stekker naar de computer?
Als de computer stuk is, dan zouden de lampjes toch altijd moeten gaan branden..! Dat is niet het geval, want af en toe zijn de lampjes uit..!
En de massa is goed wat misschien ook het geval kon zijn.
Waarom komen ze toch niet in het abs systeem??
Iemand een idee?
Word er een beetje gek van..
Bart
12 jaar
Draadbreuk of slecht contact tussen diagnose leiding en abs computer.
Maar een defecte abs-computer kan wel. Precies de onderdelen die voor de communicatie zorgen kunnen kapot zijn.
Alle andere ecu's zijn wel uit te lezen?
Misschien helpt het schoonmaken van de stekker op het abs-systeem.
Voor de rest wordt het meten.
Welke foutcode zat er in de motor?
Fout code..?
Hij komt niet in het abs systeem, dus konden we geen fouten opsporen..
De enigste fout code die hij gaf was:
lmm gaf een te lage spanning, dus die word binnenkort vervangen.. Dat was waarschijnlijk waarom het mm lampje brandde..!?
Maar nu de lampjes van de abs, tc nog..
Ik zal de de stekker van de abs er es afhalen om schoon te maken, en kijken of ie goed verbinding maakt.
Een beetje contact spray erop of zo?
En hoe kan ik het beste mijn stekker door meten..?
(raar dat we er niet inkomen)..!
Als de computer stuk is, dan moeten ze toch in het systeem kunnen komen, om hem uit te kunnen lezen?
Iemand nog een ander idee??
Alle hulp is welkom..
Bart
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar