Probleem is als volgt:
Motor slaat uit bij laag toerental tijdens het rijden of start helemaal niet. Uitlaat geeft blauwe walm tijdens startpogingen en heeft een behoorlijke benzine lucht. Klant klaagde al eerder over een hoog benzine verbruik en het 'ploffen van de uitlaat".
De temperatuur sensor is al reeds vervangen op het inlaatspruitstuk en de bougies zijn ook al vervangen, maar het probleem blijft. Zit zelf te denken richting verstopte uitlaatdemper of kapotte lambda sonde.
Auto is uitgelezen met TECH 1 uitleescomputer en heeft geen foutcodes, alleen de lamda waarde schommelde niet van 200-800 mv maar bleef op 800 mv staan (rijk).
Wie heeft er een ander idee of oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stuur apparaat stuk auto warm draaien en dan op het stuurapparaat tikken
kijk dan of de motor er op reageert
groetjes ceesie
je zegt dat de themp senzor op het spruitstuk is vervangen is dat neit de gene van het dasbord? je moet die met twee draden hebben en een blauwe stekker he zit aan de zijkant van het blok als ik me niet vergis onder de verdellerkap.
gr tijne
18 jaar
Inderdaad bleek na wat meer zoekwerk de ECU kapot te zijn. Dit verklaarde ook meteen waarom er geen foutcodes werden gegeven.
Ik heb met mijn Astra F 1992 exact hetzelfde probleem
Stomme vraag mischien maar wat is exact de ECU? is dat de board computer?
18 jaar
Wat kost trouwens een nieuwe of gebruikte ECU?
18 jaar
Een gebruikte ECU kost op de sloop zo`n 50 a 75 euro en bij de dealer krijg je een ruil ECU(een gerepareerde ECU) en die kost zo`n 400 euro en dan moet je je oude ECU inleveren.
Groetjes
Astra Rijder
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar