Opel Astra: Astra 1.7DTL 99 : Motorlampje brand soms wel en soms continue ?!

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 DTL

Hellowz PPL,

Ik maak me ernstig zorgen over mijn pas gekocht Opel Astra.
Hij heeft een week geleden een oranje/geel lampje gegeven (onregelmatig) en ging toen direct op advies van de dealer naar de dealer toe om hem uit te laten lezen.

Ze vertelden mij dat het te maken had met het remcircuit (hadden lampjes vervangen). Nu leek het probleem opgelost te zijn.

Nu ging ik gisteren en vandaag weer in mijn auto rijden (wat ik elke dag doet) en gisteren brandde dat lampje ook af en toe maar ondervond niet direct problemen. Maar vandaag brandde hij weer maar nu non-stop. Nu bleek wanneer dat lampje brandde, dat ik absoluut niet harder kon rijden dan 120 km/u, ook al durkte ik het gas volledigd in...

Later op enkele momente brandde hij weer niet, en nu kon ik wel zonder problemen harder rijden.

Verder hoorde ik geen vreemde geluiden en deed de motor niet echt vreemd.

Ik heb direct vanmorgen een afspraak gemaakt bij een Opel garage om de boel goed na te laten kijken.

Het lijkt er dus op dat de andere dealer niet goed heeft uitgelezen...

Ik heb het idee dat het te maken heeft met de Turbo, de persoon aan de telefoon kon het mij niet direct vertellen.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben gehad, of enig idee hebben wat het is?!

tijntjuh

Geplaatst door tijntjuh (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

snuff (0), 18 jaar geleden

heb ongeveer precies de zelfde klacht,kan alleen niet controleren of het lampje brand,,die hebben ze erwaarschynlyk uitgehaald,om het te verdoezelen,,0pel vind niks,en zegt gewoon een nieuwe pomp,,kost maar 1500e,als of het niks is,,wacht ook op oplossing,als ik hem heb zet ik hem ergelyk by, grt Ton

peerbmw (0) PRO, 18 jaar geleden

laat even weten wat de foutcode is!!! remlichtschakelaar kwam trouwens wel eens voor bij die serie; er zit een remlichtschakelaar op met een dubbele schakelaar inwendig: 1 voor de remlichten en 1 voor het motormanagement. de afstelling verliep wel eens (steuntje boven je rempedaal iets terugbuigen).

snuff (0), 18 jaar geleden

by my brand helemaal geen lampje,hy geeft alleen foutcode ,in de berg,op de computer,in ry ik dan weer op de vlakke weg,gaat de foutcode ook weer uit,en trekt hy weer beter en loopt dan niet op noodprogramma,maar byna normaal,,hy loopt nu ook af en toe op de vlakke weg op noodprogramma,dan zet ik de motor uit,en dan loopt hy weer een beetje normaal,trekt alleen wat minder..in de berg loopt hy dan weer op nood prgrmm,,foutcode is 400,,,ton,,,ps lampje brand ook niet als ik hem op contact zet

snuff (0), 17 jaar geleden

hallo,het blykt toch na heen en weer,en na een snapshot,toch de lgr klep iets mee te zyn,,by opel zeggen ze,kun je alleen een nieuwe op zetten,en verder niks,,,zo,n klep kun je ook niet los kopen,die word alleen met een spruitstuk geleverd,,raar ,maar kost wel ff 650e,,,weet iemandof je die ergens los kan kopen,,en hoe hy eigenlyk los gaat,,ik heb de klem los,kan hem gewoon rond draaien.maar kryg hem er niet af,,ik durf niet te wrikken,misschien gaat er dan iets stuk,,wie weet hoe hy los gaat,en of alleen de klep los te verkrygen is,,alvast bedankt,,ook als niemand het weet,,,grt ton

snuff (0), 17 jaar geleden

ps,,hoe is het met martyn van dongen zyn oto,,je hoord er niks meer van,,ben wel benieuwd er na ton

snuff (0), 17 jaar geleden

sorry ik bedoelde egr klep...en geen lgr

snuff (0), 17 jaar geleden

nog iets,,,myn motorlampje kon helemaal niet branden,tydens de fout melding van 400,,want de rotzak van een garage houder had het lampje er mooi uit gesoldeerd by de tellers,,ja zo gaat dat tegenwoordig,,,het lyken wel beunen

LOTUS (0) PRO, 17 jaar geleden

De egr kan ook met tech II perfekt getest worden.
Wat speedy hierboven zet ben ik volledig mee eens
Wat ook wel eens voorkomt is met een tekort aan olie of te vervuilde olie het vacuüm pompje wel eens stuk draait maar ook dit is uit te testen met een vacuüm meter

snuff (0), 17 jaar geleden

kan iemand my vertellen hoe ik die egr klep los kryg,myne zit goed vast,,klem is los,klep kan ik rond draaien,maar gaat er niet af

LOTUS (0) PRO, 17 jaar geleden

Mail lezen
even geduld voor je knoeit

Grapje

snuff (0), 17 jaar geleden

heb je mail gelezen,en een bange terug gestuurd,hoop op andwoord...snuff

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.