Hallo allemaal,
Twee maanden geleden is bij de auto de condensor van de airco vervangen en is het systeem opnieuw afgevuld. Deze reparatie koste ¤ 700,- waarvan ik al helemaal niet goed werd.
Een maand later gaat opeens het koelsysteem-lampje en het motormanagement-lampje branden en de airco werkte weer niet. Na een bezoek aan de garage (Opel dealer)en een dag zoeken bleek het een zekering te zijn ergens onder de motorkap en dus niet bij de rest van de zekeringen. Na vervanging werkte de airco weer en waren de controlle lampjes ook uit.
Nu weer een maand later wederom het zelfde probleem dus weer beide lampjes aan en airco werkt weer niet. Na twee dagen zoeken blijkt dat de aircopomp af en toe kortsluiting maakt. Deze zou vervangen moeten worden waarbij alleen de pomp al ¤ 500,- kost.
Heeft iemand een idee of dit ook daadwerkelijk het probleem kan zijn en of het misschien iets anders is. Wellicht weet ook iemand hoe dit goedkoper te repareren valt?
Alvast bedankt voor de reacties.
Grt,
Roger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt het niet aan de inschakeling (magneet dacht ik), deze kan volgens mij ook los vervangen worden.
Willem
Hoi,
Ik weet niet wat voor een garage je hebt maar ik dacht dat de compressor (DE POMP ) aangedreven word door een v-snaar en dus niks met elektra te maken heeft en ik moet Willem gelijk geven dat het waarschijnlijk een spoel kan zijn die voor een inschekeling zorgt in de vloeistof leiding. Ik denk dat een spoel prijs ongeveer in de prijs ligt van (ik moet schatten ) ¤10,00. Ga eens informeren bij een andere dealer of zoiets, dat moet toch meer duidelijkheid geven, ik vind het wel een vreemd verhaal. Wat je ook kunt doen laat de garage, die dat zegt, maar eens een zekering tussen die bewuste pomp gooien om uit te sluiten dat het aan andere dingen kan liggen. De zekering moet een waarde hebben die ze dan meten met een ampere tang tijdens normaal bedrijf en mag dan iets hoger liggen. je meet dan b.v. 12 A dan neem je een zekering van 15 A mits die dus onder de waarde ligt van de zekering die er steeds door gaat, snap je?
19 jaar
Sorry ik bedoelde de pomp magneet, die de pomp dus mee neemt zodra deze stroom krijgt, deze heb ik ooit een keer vervangen bij een Citroen, ook omdat steeds de zekering eruit klapte.
Maar ga eens naar een onafhankelijke airco specialist.
revisie pomp van opel kost in belgie 317¤ +21%btw
19 jaar
Bij navraag bij een lokale airco specialist kan het toch een ¤ 150,- goedkoper. Heb het niet meer laten repareren.
Uiteindelijk had ik er helemaal genoeg van want hiermee was het stotteren waar hij ook last van had ook nog niet verholpen (diverse berichten hierover op dit forum van veel verscillende mensen die het zelfde probleem hebben met de 1.7 dti) dus ik heb de auto verkocht en ik heb er geen moment spijt van.
Roger
19 jaar
Mijn aircopomp is ook stuk gegaan Christophe zijt ge zeker dat een orgineel pomp in belgie 317euro kost heb vandaag de prijs gehad en dit was voor een ruil 537 euro zonder btw een nieuwe 1037euro zonder btw bij opel ook in belgie
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar